vrijdag 17 juni 2016

Wat een plensbui vanochtend....


Het regende hard vanochtend....heel hard. En alhoewel ik het liefst voor alle schoolritjes en dergelijke binnen het dorp de fiets pak zijn we deze morgen toch maar met de auto gegaan...
Toch levert dit weer dan wel mooie plaatjes op, en omdat ik toch al van plan was een tuinblogje te maken, nu maar een keer foto's van de tuin net na een flinke regenbui....


 

Zo mooi hoe de druppels altijd op de bladeren van de vrouwenmantel blijven liggen...



.....het is waterdoorlatend kunstgras, maar dit was toch blijkbaar iets teveel water...
nou ja, als ik zie wat er in andere delen van het land blijft liggen aan water mogen we niet klagen....


.....de druif staat volop in blad....


...en een primeur, dit jaar voor het eerst rode bessen, en zoals ik al eens eerder schreef staat deze struik al wat jaartjes in de tuin, leuk dus....ook al zijn het er nog niet zoveel, het is een begin.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend! Hopelijk wordt het iets droger en anders zullen we ons binnen ook wel vermaken...

5 opmerkingen:

Gerlily zei

Hier barstte het net pas los. Inderdaad wat een plensbuien en ook zo weer droog. Het levert wel prachtige foto's op en alles is zo mooi groen gelijk. Veel succes met de tuin.

marmarel zei

Mooi, die tuinfoto's! Hier was het vanmorgen ook even raak, maar daarna werd het droger. En nu schijnt de zon. :-)
Groetjes, Marijke

Sofie zei

We hebben hier ook al water genoeg gehad. Mijn besjes zijn voor de eerste keer ook meer in hoeveelheid, maar nog niet voldoende rood.
Fijn weekend voor jou!
Groetjes Sofie

Vlijtige Lies zei

Mooie plaatjes. En de druppels op de vrouwenmantel blijf ik prachtig vinden. De regen was nodig maar bij sommige planten...snik. Maar ja dat hebben we niet in de hand. Ik heb echt twee keer gelezen...heb je kunstgras? Scheelt wel heel veel werk. Nou hopelijk komt de zon van de week weer. groet en fijne dag.

Mariette zei

@Vlijtige Lies, ik zie je reactie nu (25 juni) pas verschijnen. Ja we hebben sinds vorig jaar een stukje kunstgras in de achtertuin. Voorheen altijd echt gras gehad, maar dat stuk werd met het vergroten van het tuin/speelgedeelte al steeds kleiner. Er was nog een stukje van 3 bij 4 over en vorig jaar hebben we de knoop doorgehakt om er kunstgras in te leggen. Scheelt wel werk inderdaad, al vond ik het gras maaien nooit erg om te doen. Het was meer dat het gras vaak lelijk werd en dat moest dan weer opgelost worden. Dit is makkelijker maar echt blijft mooier vind ik, voelt prettiger aan als je er op loopt en het ruikt veel lekkerder als je het pas gemaaid hebt....