donderdag 12 juli 2018

Throwback thursday juli


Vandaag een terugblik naar zomer 2011.
Zomerse shirtjes voor mijn kleinste spruit in maatje 74 naar een patroontje uit Ottobre (Happy Animals)
Ik mis die tijd wel hoor, ik weet niet hoe ik het deed met 2 kinderen op de basisschool en een baby maar ik was veel en veel produktiever op het gebied van kleding maken.
Of misschien zat het 'm juist daarin dat ik overdag meer structuur had....ik weet het niet. Nu iedereen groter is en op verschillende scholen zit en op alle mogelijke tijden weggaat en binnenvalt is dat wel anders. Tel daarbij een man die in 5 ploegendienst werkt.....ik moet echt m'n draai nog vinden daarin.
Ik knipte ook vaak in serie en deed dat ook voor de vervolgstappen, spelden, wat naadjes naaien en locken. Dat werkte goed.

Qua stofjes heb ik toen gelukkig meegemaakt dat er steeds leukere stoffen kwamen voor jongens. Dat was in de tijd van oudste wel anders, dan was je al blij als er een leuk streepje of ruitje te vinden was.
Nu is het aanbod helemaal geweldig, ik zie de leukste prints voorbij komen. 
Maar het kan nog, mijn jongste vindt het nog steeds erg leuk als ik iets voor hem maak, dus het ligt echt aan mezelf. Moet gewoon mezelf even een schop voor de .... geven.

Ottobre voor kinderen heb ik al een tijdje niet gekocht, ik vind het nog steeds een mooi blad, maar omdat zoonlief inmiddels al in de grootste matenrange valt (ja, hij is lang), staat er doorgaans erg weinig nieuws voor hem in. Maar ik kijk het blad wel altijd even in in de winkel. En de preview voor het herfstnummer belooft veel goeds (edit 20 juli: en inderdaad, deze heb ik gekocht, erg veel leuke jongenstruien en meer)
Ik heb nu een Kruidvat abonnement op de Knippie, daar staan ook wel leuke jongensdingen in, ik krijg deze nog 4 keer dus ben benieuwd wat er in de komende edities staat.

Deze shirtjes waren in elk geval een succes destijds :-) De originele blogpost is hier te zien.

Geen opmerkingen: