donderdag 18 oktober 2018

Throwback thursday oktober


Ik weet niet hoe dat met de andere machineborduursters zat, maar jaren geleden volgde ik alle nieuwe series patronen die uitkwamen. Met name van de Duitse ontwerpers, maar ook Urban threads bijvoorbeeld.
Ik werd er in elk geval altijd heel erg hebberig van en ik deed mezelf regelmatig zo'n serie borduurpatronen kado ;-)

Vandaag een throwback naar 2010 met een zelfgemaakte omslag voor het groeiboekje van het consultatiebureau. Voor dit boekje gebruikte ik Up to the stars van Kunterbunt.

Er waren tijden dat ik niets maakte zonder dat er een machineborduurtje op zat, vanaf 2004 tot en met 2010 waren wel de jaren waarin ik het meest geborduurd heb. Eerst op een derdehands PE-200 van Brother (de Snoopy machine voor de kenners). Dat was een hele fijne machine, hij kon maar 10 x 10 cm borduren maar wat een plezier heb ik ervan gehad. Ik heb er ooit een grote reparatie aan gehad en buiten dat nooit problemen mee. Ik heb er nog een grotere ring bijgekocht toen, dan kon je door verschuiven toch wat grotere borduursels samenstellen.
Totdat de jaren na intensief gebruik echt begonnen te tellen en er toch steeds meer kleine dingetjes mee waren, toen heb ik hem ingeruild. Ik denk dat dat was vlak voordat ik dit blog begon, ruim 10 jaar geleden. Ik kocht toen een nieuwe Brother die 13 x 18 cm kon borduren. Die heb ik nog veel gebruikt tot 2010/2011 maar daarna werd het toch langzaam wat minder verschoof mijn focus naar andere dingen. 
Wat ook niet hielp was dat ik met die, nota bene nieuwe machine, meer problemen heb gehad dan met m'n oude. De lol ging er na twee dure reparaties langzaam vanaf. 

De laatste keer dat ik borduurde op de machine was in 2015. Toch wel jammer, ik heb hem nog wel helemaal na laten kijken toen en hij zou het wel weer moeten doen, maar toch.....de machine staat op zolder nu, achter schotten, niet echt startklaar voor gebruik.
Wie weet pak ik hem er nog eens bij, je ziet tenslotte steeds meer borduursels op kleding en ook voor decoratieve dingen is het een leuke toevoeging. Ik ben altijd bang geweest om spijt te krijgen als ik de machine zou verkopen, ik heb niet zomaar weer zo'n machine bij elkaar gespaard.
Maar ik heb goede herinneringen aan de borduurjaren, en dit boekje zal Oliver later meekrijgen en hopelijk koesteren :-)

De originele blogpost inclusief foto van de achterkant van het boekje is hier te zien.

Geen opmerkingen: