zondag 13 januari 2019

Zondag bakdag


Vanochtend was ik al vroeg wakker en besloot ik maar wat lekkers te bakken.
Als eerste gewone muffins met gesmolten chocola eroverheen, supersimpel....

Daarnaast een eerste poging om zelf Lemon Poppyseed muffins te bakken. Niet heel lang geleden aten we zo'n heerlijke muffin bij de Hema en dat wilde ik ook zelf proberen te maken.
Op het internet zijn verschillende recepten te vinden maar ik heb gewoon het standaard cakebeslag wat ik regelmatig maak* aangevuld met het sap van 1 hele citroen en een paar flinke scheppen maanzaad.
Daaroverheen nog een glazuur van poedersuiker met het sap van een halve citroen. Dat is op de foto niet zo goed te zien, denk dat het iets te dun was, het trok vrij snel in. Maar je proeft het wel, mjam ;-)

Gelijk daarna heb ik de slowcooker gevuld met rendang, dus heb ik alle tijd om vanmiddag lekker te rommelen met lapjes. Even tijd voor de hobby om me op te laden voor wat weer een drukke week gaat worden......ik ga iets nieuws proberen (althans voor mij) en als het resultaat de moeite waard is om te laten zien is dan zal ik dat zeker doen. 
Fijne dag nog allemaal!

*(200 gr boter/200 gr suiker/200 gr bloem/3 eieren/bakpoeder/snufje zout)

4 opmerkingen:

Gerlily zei

Klinkt erg lekker. Fijne zondag verder.

Mama C zei

Goed begin van je dag!
Ben heel benieuwd wat je gaat uitproberen!

Corrie zei

Klinkt lekker. Ik ben benieuwd naar je nieuwe maaksel(s)

Nina Hobbysite zei

Ziet er goed uit! Altijd leuk om te bakken😊