maandag 7 januari 2019

Stoffen en patroonbladen ordenen


Een van de overgebleven dingen op m'n lijstje van vorig jaar was het doornemen van de stoffenvoorraad. Omdat er ook grote stapels patroonbladen lagen zonder vaste plek heb ik dat gelijk meegenomen. Eerlijk gezegd was dat nog meer werk dan de stoffen....
Ik had wel een bak met haak-en breibladen, maar omdat daar wel meerdere van 1 soort in zaten heb ik die nu ook maar eens netjes onderverdeeld en allemaal apart in tijdschrijftendozen gestopt (Drops/Simply/Phildar/Anna) Hetzelfde heb ik met de naaibladen als Diana, Simplicity etc. gedaan en nu kan ik veel gemakkelijker iets terugvinden. Knip/Ottobre/Burda had ik voorheen al wel gesorteerd.


Ik heb de stoffenkast als geheel opnieuw ingedeeld met nu meer ruimte voor de tijdschriften.
Ik streef toch wel naar minder stoffenvoorraad dus dat komt wel goed uit....


La Maison Victor op een stapel....




Jogging en French terry bij elkaar....


Overig effen rekbaar, van dunnere tricot naar Punta di Roma....

Geen hele grote wijzigingen ten opzichte van een jaar geleden alleen per saldo wel wat minder lappen.
Ik hoop over een jaar een foto te kunnen plaatsen zodat het echt duidelijk is dat ik minder stoffen heb, de bedoeling is dat ik wat lapjes ga wegnaaien en ik heb ook al wat apart gelegd wat ik op marktplaats probeer te verkopen.

Ik vind het niet langer nodig om zoveel voorraad aan te houden, ik maak niet zoveel kleding meer nu de kinderen groter zijn en daarbij verandert de mode ook snel. Een leuk lapje is snel genoeg gekocht, maar voorlopig heb ik voldoende aan m'n voorraad :-) En qua bladen heb ik ook wel meer dan genoeg heb ik gezien. Tot en met dit najaar heb ik nog lopende abonnementen op Knipmode en La Maison Victor en dan zal ik eens kritisch kijken of ik die nog ga verlengen. Dit klusje kan in ieder geval afgestreept worden.....

Fijne week allemaal!

4 opmerkingen:

Margriet Post zei

Ziet er netjes uit. Herkenbaar! Ik probeer ook mijn voorraad wat weg te naaien....
Van de patroonbladen heb ik de overzichten (met alle tekeningen van de patronen erop) geprint of gekopieerd. Die zitten nu in een map. Zoek ik een patroon, dan hoef ik alleen maar die map door te kijken en een paar tijdschriften op te zoeken waar een geschikt patroon in staat.
Het is even wat werk, maar ben heel blij met de map. (En mijn moeder ook!)

Esrosa zei

Heerlijk hé, zo'n opgeruimde start van het nieuwe jaar! Ziet er strak uit!

Nina Hobbysite zei

O wat mooi opgeruimd. Kan ik nog veel van leren. Het zit hier allemaal in doorzichtige dozen. Heel onoverzichtelijk. Ik heb veel te veel tijdschriften, maar blader ze zo graag door.

Vlijtige Lies zei

Keurig geordend zeg! En niet zoveel voorraad geeft ook rust. En wat je schrijft een lap is zo gekocht. Jij begint het jaar in ieder geval netjes, vol met nieuwe plannen! Nu ik nog …:)