woensdag 16 januari 2019

BOM Country Meppie blok januari


Afgelopen weekend zag ik op het blog van Gerlily dat er een nieuwe BOM begonnen was. Ik heb totaal geen ervaring met het maken van quilts maar eens moet de eerste keer zijn, toch? ;-)
En aangezien ik net al mijn stoffen gesorteerd heb lagen de katoentjes en ook de restjes voor het grijpen. Dit is natuurlijk een perfect UWYH project, tenminste....voorlopig kan ik nog wel uit de voeten met wat ik in huis heb. Wellicht dat ik later nog wat materialen bij moet kopen maar dat zie ik dan wel weer. Vliesofix voor de applicatie had ik ook nog liggen.

Ik ben er wel blij mee en nog belangrijker: het was zo leuk om te doen!
Ik heb expres gekozen voor een aantal stoffen die ik jaren geleden gebruikt heb bij het maken van de vele jurkjes en rokjes voor Sara. Zo krijgt deze quilt ook een nostalgische waarde want dat tijdperk ligt inmiddels ver achter ons maar is wel erg leuk om op terug te kijken.  Wat was ze altijd blij met de kleding die ik voor haar maakte :-) Toen was het al bont, bonter, bontst en zo zal deze quilt ook worden. (Een paar voorbeeldjes van kledingstoffen die ook hierin verwerkt zijn: klik, klik, klik en klik)

Patroon: Country Meppie van Bobbin (gratis via de facebookgroep van Bobbin)

6 opmerkingen:

Gerlily zei

Wat ontzettend leuk dat je meedoet! Je blok is een plaatje! Heerlijke stofjes heb je gebruikt!

huis tjokvol zei

Oh leuk ,lijkt mij ook leuk om te doen maar heb geen idee hoe het moet ,misschien moet ik me er ook maar eens in verdiepen

Mariette zei

@huis tjokvol: ik was nooit verder gekomen dan het maken van lappendekentjes, maar heb het ook gewoon geprobeerd. Erg leuk werkje om te doen, gewoon proberen!

Tinneshobbyworld zei

Leuk gedaan!

Mama C zei

Wat leuk zeg!

Nina Hobbysite zei

Dit wordt erg leuk. Juist dat scrappy gevoel maakt het erg leuk!