vrijdag 22 februari 2019

"Nieuwe" haaknaalden


Op verzoek van jongste ging ik op zoek naar gekleurde klei die je in de oven kunt bakken. Hij had iets gezien in een Youtube filmpje wat hij na wilde maken. Ik herinnerde me dat ik lang geleden een variant van de Fimo klei bij Action had gezien. Die hadden ze gelukkig nog steeds en ik kocht een paar setjes in verschillende kleuren. 


           
     Nou is het natuurlijk wel zo gezellig om samen te gaan knutselen en ik bedacht me dat ik ooit eens had gezien hoe je metalen haaknaalden een stuk leuker en ergonomischer kon maken met deze klei.


Onze kleurtjes.....



Het was leuk om dit een keer te proberen, ik heb me laten inspireren door de voorbeelden die ik op Pinterest heb gezien. En de eenvoudige haaknaalden zien er in ieder geval een stuk leuker uit nu, binnenkort ga ik ze uitproberen. 


En zoonlief heeft zich uitgeleefd op zijn eigen creaties.....
prima knutselmiddagje tijdens de voorjaarsvakantie dus! Grote kans dat ik nog eens wat van deze polymeerklei meeneem, het is superleuk materiaal en de kleuren blijven ook mooi na het bakken in de oven.

8 opmerkingen:

Nina Hobbysite zei

Leuk zeg, zo samen bezig zijn. Je haaknaalden zien er mooi uit.

Corrie zei

Leuk geknutseld. Ik ben benieuwd of ze lekker zulle werken.

Vlijtige Lies zei

Wat zijn ze mooi geworden. Haken ze ook nog lekker? Is het niet zwaar geworden?

huis tjokvol zei

Oohhh wauwie wat zijn ze leuk.

Mariette zei

@Vlijtige Lies: Dankjewel, ze zijn niet heel zwaar geworden, maar de drie dunnere haken het fijnst.

Neeltje zei

Dat ziet er leuk uit!

Stofsierlijk zei

Die zijn heel leuk geworden, maar kun je nu nog zien hoe dik/dun ze zijn? Hartelijke groeten Beerta

Mariette zei

@Beerta: ja hoor, onderaan de haaknaalden heb ik het nummer in de klei "geschreven" met een sateprikker :-)