vrijdag 24 mei 2019

Meer opbergruimte bij m'n werkplek


Bijna 6 jaar geleden is het alweer dat ik m'n naaihoek van zolder verhuisde naar de woonkamer.
Ooit zal er boven wel weer meer ruimte komen om een leuke hobbyruimte te maken, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde. 
Dit waren de foto's die ik toen maakte. 
Op het eerste oog is er niet zo heel veel veranderd in die tijd. Maar toch, ik ruilde in 2014 m'n mechanische Pfaff in voor een computergestuurde Expression 3.2, m'n witte bureau werd vervangen door een veel stevigere tafel (die we nog op zolder hadden staan want ooit zou die nog eens van pas komen) en sinds 2015 staat er een Silhouette Cameo 2 op m'n tafel.
M'n trouwe lockmachine bleef haar werk doen, nu al bijna 18 jaar in m'n bezit.

Een wens van mij was om nog eens een ladenkastje onder de tafel te zetten, maar alles wat ik zag was net te hoog of veel en veel te prijzig. .
Vorige week liep ik bij toeval tegen een zeer degelijke ladenkast aan met hele diepe lades van 77 cm. 
Heel veel opbergruimte dus. Thuis even snel nagemeten of het allemaal zou passen en dat deed het.
 

Het kastje inspireerde tot een zeer grondige opruimbeurt van m'n naaiplek, inclusief de hoge trofast kast die naast de tafel staat. 
Er past zoveel in het ladenkastje, echt heel fijn.
De bovenste lade is gevuld met knoopjes, garen, elastiek. Boven heb ik nog meer garen, dat is wel allemaal op kleur gesorteerd, maar hier zit vanalles in en dat is prettig om bij de hand te hebben.


In de middelste zitten de diamond painting spulletjes, vlieseline en tekenpapier.


De onderste lade is voor alles wat met handborduren te maken heeft.  Borduurzijde (ooit ga ik het eens echt goed op kleur leggen :-), wikkelkaartjes, borduurstof en m'n huidige project. Dit lag voorheen verdeeld over verschillende trofast bakken dus daardoor kwam daar ook weer ruimte vrij voor andere spullen. Ik ben blij dat dit nu allemaal mooi bij elkaar ligt. 

Kortom, ik ben blij met deze aanwinst!

4 opmerkingen:

Gerlily zei

Fijn hè als alles overzichtelijk is. Ik heb zelf wel 30 jaar een hoekje in de kamer gehad. Nu heerlijk een eigen kamertje toen de 3e ging trouwen. Fijn weekend.

Marguerite zei

Lekker zo'n opgeruimd eigen plekje

Tinneshobbyworld zei

Werkt heel wat fijner in een eigen hobbykamer! Grts Tinne

Corina zei

Altijd fijn als alles netjes bij elkaar ligt en netjes geordend is