maandag 27 mei 2019

Raglansweater Ice blue Ottobre


Tussendoor maakte ik deze simpele sweater met een raglanmouw. Het is hetzelfde patroon als deze, wat mij betreft een succes-patroon want ik heb de eerste heel veel gedragen afgelopen winter. Nu maakte ik 'm niet met de plooi in de mouw maar met de rechte mouw, die ook op het raderblad staat.
Dit patroon heeft een brede hals en dat is precies wat me goed bevalt hieraan.
Deze keer maakte ik 'm 15 cm langer, de vorige keer was dat 10 cm.

De flock applicatie heb ik met de Silhouette gemaakt.

Hier volgen er nog wel een paar van want m´n kledingkast heeft wat vulling nodig (en op dit moment heb ik het even helemaal gehad met gekochte kleding, misschien dat ik het verhaal daarachter nog wel een keer opschrijf', ben in ieder geval erg gemotiveerd op het moment om meer kleding zelf te maken)

Overigens vind ik de foto niet geweldig, de pop is door de harde wind twee keer omgewaaid en ik heb de trui al twee keer uit de tuin kunnen oprapen, maar jullie moeten het er maar mee doen vandaag (´knipoog´)

Stof/boordstof: Jacquard jersey sand square van Driessen (uit deze stapel)
Maat: 50 (voor-en achterpand 15 cm verlengd)
Patroon: Ice blue sweater Ottobre woman 5/2018

3 opmerkingen:

Mama C zei

Wat leuk dat je weer voor jezelf aan de slag bent! Een patroon dat goed zit is altijd fijn!

Margaret zei

Foto's maken met een stevige wind valt niet mee. Toch is het je gelukt. De sweater ziet er mooi uit. Fijn om patroon te hebben waar je tevreden mee bent. Daarmee kun je vakjer fijne kleding maken.

Groetjes, Margaret

Gerlily zei

Heel leuk geworden. Dat smaakt naar meer.