woensdag 29 mei 2019

Tuinblogje mei


Wat is er veel veranderd in de tuin in een paar weken tijd.....eind april was er nog maar weinig te zien in het kruidentuintje, nu kan de koriander al gebruikt worden en de radijsjes gaan ook heel hard. 
 

De pioenen staan nog in knop, al zie ik ze her en der al bloeien in het dorp dus dat zal wel niet zo heel lang meer duren.


Elk jaar weer heb ik verschillende geraniums, in de tuin en in potten. 
Deze vind ik erg mooi, met dat roze randje aan de blaadjes. 


En dit jaar heb ik extra veel viooltjes. Deze kocht ik in het vroege voorjaar maar ik heb ook nog de winterharde staan die ik vorig jaar herfst kocht.


Het eerste roosje.....


In de achtertuin groeit en bloeit ook van alles, elke week koop ik wel een klein plantje erbij, afgelopen week waren dat hele schattige lila margrietjes. We hebben het geluk met een supermarkt die een hele leuke bloemen-en plantenafdeling heeft, ook tuinplanten worden er volop verkocht en het aanbod wisselt elke week, daar koop ik regelmatig iets.


Twee weken geleden heb ik veel verschillende zaadjes gezaaid en nu komen de eerste al op. Het zijn o.a. zonnebloemen, asters, zinnia en gemengde zomerbloemen.

Dat was ook een van de dingen op mijn lijstje van vorige maand. Ik liep ook nog tegen drie dahlias aan, maar dat is even afwachten hoe die het gaan doen in de tuin. Ik vond ze er niet heel florissant uitzien toen ik de verpakking had verwijderd dus we gaan het zien of dat wat wordt.

 Op mijn lijstje voor komende maand staan:

-de waterplantjes aanschaffen (nog niet in deze maand gedaan)
-herfstasters kopen (ook meeverhuisd van afgelopen maand)
-onkruid goed bij blijven houden
-kijken wat ik doe met m'n (nog kleine) magnolia, die heeft alleen het eerste jaar gebloeid en de afgelopen drie jaren niet.
-vooral genieten van alles wat groeit en bloeit.


Tot slot........Garden by night......:-)
Ik heb nog wat nieuwe solar lampjes opgehangen en geplaatst, altijd leuk vind ik....

2 opmerkingen:

Margaret zei

Alles groeit en bloeit mooi. Echt een tuin om van te genieten. Zeker nu het zomerse weer eraan komt.

Groetjes en fijne dag, Margaret

Gerlily zei

Ziet er allemaal prachtig uit. Leuk om het zo bij te houden. Wij hebben pas bij IKEA leuke lampjes voor buiten gekocht. Het zijn bijtjes.