zondag 23 juni 2019

T-shirtjurk Painted Ottobre Woman


Als eerste koos ik voor de onderste lap van deze stapel, een dunne soepele tricot. En het werd een heel simpel t-shirtjurkje waarvan ik denk dat ik er nog wel een ga maken, ideaal voor het warme weer van het moment.
Ondertussen is er eerst een andere patroon in de maak, ook eentje in de categorie simpel, snel en zomers.

Dit was een van die lappen stoffen die al een paar jaar in mijn stoffenkast liggen, ik kocht 'm in 2014 toen Karteris nog een winkel in Zwolle had. Echt heel jammer dat die winkel, en de latere opvolger Steffie's stoffen, dicht is. Ik kom regelmatig in Zwolle en dan mis ik het wel om daar even binnen te lopen. 
Maar goed, het is fijn om zo'n ouder stofje te kunnen gebruiken.
En zo heb ik nog veel meer van die juweeltjes liggen, te leuk om ze te laten liggen. 

Ik had eerst voor de zekerheid de mouwtjes wat langer geknipt maar dat bleek niet nodig, uiteindelijk heb ik het jurkje helemaal volgens patroon gemaakt zonder aanpassingen.

Patroon: Painted (nr.11) uit Ottobre woman 2/2017 maat 52 
Stof: tricot van Karteris
Fournituren: Tricot biaisband van Oaki Doki

3 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Wat een heerlijk vrolijk jurkje. En het voordeel van een'ouder'lapje is dat niemand ermee loopt. Veel draagplezier. Ik ben wel benieuwd hoe het staat!

Margaret zei

Mooi zomers jurkje. het is en blijf jammer als een fijne stoffenwinkel verdwijnt. De stoffenwinkel in mijn woonplaats sloot jaren geleden de deuren en ik mis hem nog steeds. Gelukkig heb jij nog een voorraad stof voor leuke kleding.

Groetjes, Margaret

Gerlily zei

Wat een leuk fleurig jurkje. Op naar de volgende!