maandag 17 juni 2019

Tuinblogje juni


Ik heb m'n maandelijkse tuinblogje iets naar voren gehaald, ik heb al wel weer wat leuke dingen om te laten zien, vandaar.....

Allereerst de gekochte waterplantjes. De zinken teil hadden we een keer op de kop getikt bij een kringloopwinkel en het leek me wel leuk om daar een mini-vijvertje in te maken. Zoiets hadden we een paar jaar geleden ook, maar dan in een plastic bak. Deze hield het niet heel lang uit dus we hopen hier meer plezier van te hebben.


Dan deze clematis, mijn man kwam ermee thuis. Hij had er een aantal voor een zacht prijsje gevonden bij een bouwmarkt. Natuurlijk kregen ze een mooi plekje tegen de schutting aan. Ik heb daarvoor een paar tegels uit de tuin gehaald en het zand wat eronder lag vervangen door tuinaarde.
Ik hou mijn ogen open voor een leuk rekje die ik tegen de schutting kan plaatsen, waar ik plant langs kan geleiden.
Ik had nog nooit eerder een clematis dus ben wel erg blij met deze aanvulling.


De kersen kleuren langzaam......



Hanggeraniums.....zo mooi fel van kleur....


De bessen gaan ook goed...



Nog een kadootje van mijn eega, lobelias, perfect voor 2 hanging baskets die ik nog had liggen. Ik heb wel even nieuwe kokosmatjes aangeschaft.


De radijsjes zijn geoogst en gegeten, op brood....en in salades....heerlijk!


Momenteel doe ik elke dag wel een rondje langs de aardbeienbakken, het is een beter aardbeienjaar dan vorig jaar volgens mij. Niks lekkerder dan aardbeien uit eigen tuin.

Al met al is er weer heel wat veranderd in de tuin, alles groeit in een snel tempo. Een groene oase is het nu....prachtig. 
Volgende maand hoop ik wat meer van m'n bloemenzaaisels te laten zien want dat is nu allemaal nog groen, er zit nog geen kleur in.

Op mijn lijstje voor de komende weken:
-herfstaster splitsen, ik heb geen mooie kunnen vinden in de winkel, dus ga ik het zo proberen. Wel een zomeraster, maar dat was niet helemaal wat ik zocht.

-beslissing nemen over de magnolia en wat meer info opzoeken over deze mooie plant die helaas niet bloeit (zou ik afgelopen maand al doen)

-nieuwe kruiden inzaaien 

-rekje voor klimplanten zoeken

-tegels verven

3 opmerkingen:

Corrie zei

Leuk om te zien wat er allemaal groeit en bloeit. Het gaat hard nu. Heerlijk die aardbeien.
En hopelijk blijven de vogels van de kersen af.

Margaret zei

Er komt steeds meer kleur in jouw tuin. Goed idee om een klein vijvertje in een teil te maken. De clematis heeft prachtige bloemen. Daar ga je vast veel plezier van hebben. Bewaak het fruit in de tuin maar goed. Er zijn diverse beestjes die het ook heerlijk vinden.

Groetjes, Margaret

Gerlily zei

Heerlijk he al die kleurtjes. Kruiden en aardbeien heb ik opgegeven. Had zo vaak dat het niet deed of opgegeten werd door "de gasten"in de tuin. Nieuwe plantjes gehad voor mijn verjaardag en daar kan ik ook erg van genieten en ze steeds "uitpluizen" vind ik zo'n leuk werkje.