vrijdag 31 juli 2020

Juli in vogelvlucht.......


Het gaat toch veel te snel allemaal, maar juli is alweer bijna voorbij.
Zoals ik eergisteren al schreef, haak ik momenteel regelmatig een stukje en verder heb ik niet echt grote projecten omhanden qua naaiwerk o.i.d. Daar heb ik na de zomervakantie hopelijk meer tijd voor.


Dit is het laatste wat onder de naaimachine vandaan kwam en dat was best een megaklus. Voor onze overkapping maakte ik nog een gordijn over een breedte van 3.60 m. Deze stof komt wederom van Kwantum. Het is niet alleen voor de gezelligheid maar het gordijn dient vooral als zonnescherm. Het zijn 2 lagen van deze stof en aan de achterkant nog een lap verduisterende outdoorstof. 
Ik was blij dat het af was, want dat waren dikke lagen en grote lappen onder de naaimachine.


Vervolgens was er deze maand nog een Silhouette klusje. Ik maakte van een blanco A4 schrift met harde kaft (Hema) een vakantiedagboek als kadootje. De hartjes zaten er al op, ik maakte alleen de tekst. Ik verpakte deze met wat schrijfbenodigdheden en sticky notes. 


Daarbij nog een snoeppot bestickerd.....en gevuld natuurlijk....


Over kadootjes gesproken.......ik was zelf vorige week jarig en ben ook heel erg verwend. Had op mijn insta ook al iets laten zien, ik zal me hier beperken tot de hobbymatige kadootjes.


Hele handige klapmandjes......


Schattige 10 grams bolletjes katoen. 
Leuk voor kleine details van amigurumi....


Dan nog iets wat al een tijdje op mijn lijstje stond......een bloemenpers. 
Deze is inmiddels natuurlijk al gevuld met bloemen.

Ik kan weer vooruit.....

Nog even iets blog-technisch: ben ik de enige die niet goed overweg kan met de nieuwe labels?
Ik gebruikte de nieuwe interface al een tijdje zonder problemen, maar het is helaas wel veel gedoe om alle gewenste labels onder mijn blogpost te krijgen. Dan denk ik dat ze allemaal heb en dan staat er toch maar een label.
Er zal wel een handigheidje voor zijn, maar ik zie 'm niet.......

****edit**** Ik kreeg al een tip, waarvoor dank, maar laat het even staan zodat anderen er misschien ook iets aan hebben. Ik voegde altijd de labels toe op het moment dat ik de blogpost schreef, maar op het moment dat ik een extra label wilde bijvoegen, verdween de eerste alweer die ik geselecteerd had. Het blijkt dus handiger te zijn om eerst de hele blogpost te maken en dan achteraf in het dashboard de labels bij te voegen. Er staat een tekentje van een label bij de betreffende post en daar kun je op klikken. Wel een voor een blijkbaar, niet meer een heleboel in een keer, als ik het goed begrepen heb. Anyway, het werkt voor mij ****


Tot zover juli! Op naar de volgende maand, alvast een fijn weekend!

6 opmerkingen:

Gerlily zei

Wat een leuk overzicht weer. Prachtig je gordijnen en petje af. Zoiets begin ik niet meer aan. Zo'n hekel asn gordijnen maken. Heerlijke cadeaus gemaakt en gekregen in dit geval. Fijn weekend.

Tinneshobbyworld zei

Wat een leuke creaties! Super mooi gedaan!

Lieve groetjes, Tinne

Margaret zei

Het naaien van gordijnen is al een flinke klus en dan ook nog met drie lagen. Knap dat het zo goed is gelukt en zo mooi is geworden. De cadeautjes zien er aantrekkelijk uit. En jij kunt zelf ook fijn aan de slag met de cadeaus die jij kreeg.
Ik ben nog niet helemaal blij met de interface, omdat het lettertype dat ik gebruik verschilt tussen de oude en nieuwe interface. Hopelijk lossen ze dat probleem nog op voor de oude interface niet meer gebruikt kan worden.

Fijn weekend, Margaret

Nina Hobbysite zei

Mooie kados gemaakt! Leuk zo n bloemenpers. Ik heb ook moeite met blogger. Mijn fotos vliegen overal heen. En veel dingen worden een link.

Sofie zei

Leuke blogpost, wat betreft de labels, heb ik dat ook al opgemerkt. Alles zogezegd aangeklikt en ik had dus niks aangeduid als label, bleek achteraf, hihi...
Thx voor de tip die je erbij plaatste.
Groetjes Sofie

Vlijtige Lies zei

Ooh je gordijnen, wat goed gedaan. Nooit echt leuk werk, maar daarna heb je er zoveel plezier van. Nog gefeliciteerd. Mooie cadeaus. En het verhaal over de labels....ik weet niet waar het overgaat. Of ik heb het niet opgemerkt. Nou ben ik niet erg handig als het om dat soort dingen gat. Groet en fijne vakantie.