dinsdag 21 juli 2020

Tuinblogje juli




Nou....schreef ik onlangs nog dat ik geen blogstop zou houden deze zomer en vervolgens is het toch wel erg stil hier. Op de een of andere manier zijn de eerste twee weken van de zomervakantie voorbij gevlogen. En ik heb maar weinig creatiefs gedaan. Ik denk dat ik deze dingen maar bewaar tot het maandoverzichtje van juli want het zijn nou ook weer niet van die creaties die een eigen blogpost verdienen ;-)

Misschien heb ik tussendoor nog iets te schrijven, of te laten zien, maar dat zie ik nog wel....

Druk dus....in de vakantie....daar gaat iets niet goed denk ik dan. Teveel afspraken moesten worden ingehaald die door de lockdown waren afgezegd of uitgesteld. We gaan nu voor nog 4 weken echt vakantie.

Toch waren er enkele gezellige uitjes, waaronder eentje naar Duitsland. En om het tuingerelateerd te houden: we bezochten daar, in Kleve, een tuincentrum. Vorig jaar was ik daar al eens geweest. 


Ik vind het daar erg betaalbaar, ik scoorde een paar prachtige orchideeën voor weinig en qua buitenplanten nam ik een aantal van deze mooie heideplantjes mee en de hortensia op de eerste foto. Bij de kringloop kocht ik nog een mooie mand om de hortensia in te doen.




En met de kwaliteit zit het wel goed, vorig jaar kocht ik deze siergrassen en die zijn zo groot geworden. In deze blogpost van vorig jaar is een foto te zien van hoe ze eruit zagen toen ik ze net gekocht had.


De hortensia Annabelle hangt dit jaar en dat is ook niet zo gek door alle regen die we hebben gehad in de afgelopen weken.


Ik denk dat het mooiste van de aardbeien ook wel voorbij is. Deze foto is alweer een paar weken geleden gemaakt. Maar wat een oogst was er dit jaar, echt heel goed. In de komende weken ga ik kijken wat ik aan stekjes heb.

Dat was een kort tuinoverzichtje, heel spannend is het allemaal niet wat er nu in de tuin gebeurt. Het staat mooi te wezen en dat is het wel, er is niet heel veel te doen op het moment in de tuin. Ik verwacht weinig meer van de stokrozen dit jaar, maar bij de zonnebloemen staat er denk ik nog wel wat moois te gebeuren. En dan kijk ik stiekem al een beetje naar de herfst, want de herfstasters staan er nu mooi bij. Zo mooi groen en volle struikjes. Ben benieuwd naar de bloemetjes over een tijdje.....

5 opmerkingen:

Gerlily zei

Er is nog veel te genieten in de tuin. Hier niet zo veel aardbeien dit keer, helaas. Ik zag vandaag in een folder de eerste bolchrysanten al weer te koop. Lijkt ieder jaar wel vroeger. Nu moet ik wel zeggen dat ik ze wel heel erg leuk vind. Hoop dat jullie nu nog een rustige vakantie hebben verder.

Mariette zei

Dankjewel! Haha, ja, ik dacht nog, waar blijven de bolchrysanten :-) Inderdaad elk jaar een beetje vroeger in de winkel.

Marguerite zei

Ja ik zag gisteren ook de eerste bolchrysanten.
Hier dit jaar vakantie in en om het huis. Heb geen idee wat goed is dit jaar. Het water op is geen alternatief. Het is overal vreselijk druk.

Tinneshobbyworld zei

Hier hebben onze hortensia Annabelle ook erg geleden onder die felle regens. Zo jammer, maar helaas. De rozen eveneens geen groot succes. Maar mijn druiven langs de gevel van het huis zijn mooie groene trossen geworden en doen het goed. Ben geen echte held in de tuin, maar kan er enorm van genieten. Vakantie is zoals ze zeggen een "staycation" dit jaar.
Lieve groetjes, Tinne

Dreamstuff zei

mooie aanwinsten, wist niet dat het over grens betaalbaarder is.