zaterdag 25 juli 2020

Nieuwe aanwinst en meer leuks in aantocht....



Ik had nog een cadeaubon in m´n bol.com account staan en ging op zoek naar een leuk haakboek. Er is weer het een en ander nieuw verschenen in de afgelopen maanden wat ik niet allemaal heel goed gevolgd had. Ik koos voor Amigurumi Fantasy 2. Ik had al een beetje research gedaan naar wat hier in stond en de keuze was snel gemaakt. Het is een mooi uitgevoerd boekje met vooral heel veel foto's. En het belangrijkste: de ontwerpen spreken me erg aan!

Nog een leuke bijkomstigheid was dat ik via het snuffelen bij Bol erachter kwam dat er ook in Kobo plus allerlei haakboekjes staan. Vond ik wel leuk aangezien ik een abo heb voor mijn leesboeken :-)


 
Ik heb ook gelijk bij de verwachte boeken voor het najaar gekeken en dat zijn er veel....heel veel.
Deze vielen me op, al is het eigenlijk teveel om op te noemen wat er aan komt. 

Het Harry Potter breiboek, eindelijk in het Nederlands vertaald. Ik weet dat de Engelse versie een paar keer snel uitverkocht is geweest en ik verwacht dat deze hier in NL ook wel goed gaat lopen. Ik denk niet dat ik dit boek zelf ga kopen, maar leuk en origineel is het wel. Het lijkt me een prachtig boek, maar ik denk dat ik er te weinig mee ga doen.  Dit boek kost 24.99 en komt al over een maand uit.





Iets langer wachten (oktober) is het op het haakboek van Dikkie Dik. 
Deze vind ik super en heb ik al gereserveerd. Dikkie Dik is gewoon leuk en Dendennis is altijd in staat om geweldige haakpatronen te maken van leuke karakters, dus dit wordt 'm zeker voor mij. Ben heel benieuwd. Katten zijn altijd goed :-)


Deze komt ook hoog op mijn lijstje, het is een uit het Duits vertaald boek en er staan veel patroontjes in die ik wel zou willen maken. Het verschijnt ook in oktober. Prijs 20 euro.

Ik heb wel het idee dat de prijs van hobbyboeken aardig is gestegen in de afgelopen jaren, vinden jullie dat ook niet? Een aantal jaren terug had je toch al de nieuwe haakboekjes voor 10 euro of 12,50?
Daarentegen zie je nu vaak mooie gebonden exemplaren, dus dat is ook wel logisch dat dat meer kost.
Ik ga gewoon kritisch kopen en mezelf een beetje inhouden :-)

Wat ik verder nog zag was dat er van een aantal bekende haak-en breiboeken een 2e deel verschijnt: het Wayuu Mochilas boek en Sock you deel 2.

Welk boek komt er op jullie lijstje?



5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat een leuke boeken allemaal. Fijn om alle nieuwe uitgaven even op een rijtje te zien.
Voor mij springt Dikkie Dik er wel bovenuit!

Margaret zei

Jouw aankoop staat ook op mijn wensenlijstje. Er staan zulke leuke patronen in. Het Dikkie Dik boek lijkt me leuk om in december op mijn verlanglijstje te zetten. Ik weet nu al wie daar wel een knuffel uit wel krijgen. Ik ga ook eens rondkijken, want er komen vast meer leuke haakboeken aan.

Groetjes, Margaret

Gerlily zei

Wat een leuke boeken weer. Erg verleidelijk. Dikkie Dik lijkt me erg leuk. Fijne avond nog.

Sofie zei

Leuke boeken keuze. Ja, boeken zijn wel duur geworden. Maar altijd leuk om inspiratie op te doen!
Groetjes Sofie

Nina Hobbysite zei

Leuke boekentips zo. Ik ben weinig aan het haken. Dus probeer minder boeken te kopen😉