maandag 29 maart 2021

Tuinblogje maart


Op de valreep van maart heb ik toch nog even tijd voor een tuinblogje. Het was een drukke maand met weinig hobby-en blogtijd. Maar in de tuin is er wel het een en ander gebeurd dus hier nog even een update.

De knoppen van de fruitbomen staan echt op springen. Dat ziet er vast prachtig uit als de bloesem eenmaal bloeit.....


De narcissen zijn op hun mooist nu......


Het tuintje achter is best nog wel kaal nu. Ik zal proberen elke maand een foto te maken vanuit dit perspectief. In juli ziet het er vast heel anders uit.


Ik deed wat tuininkopen bij Intratuin en kreeg deze hazelaar kado bij de kassa. Daar heb ik gelijk een mooie plek voor gezocht, ik ben benieuwd.


Dan is er best ook nog wat werk verricht in de tuin. Ik ben bezig geweest met het schilderen van het tuinhek. Deze stellingkast kwam erbij in de tuin. Nu nog niet gevuld maar ik heb er al wat ideetjes voor. Een mooie toevoeging die ik goed kan gebruiken....


Dan maakte mijn man van een overgebleven stuk regenpijp een mooie plek voor gestekte aardbeienplantjes. Probeerseltje en ideetje van Pinterest.
Hieronder nog een foto....


Ik maakte wat winkelafspraken bij winkels die tuinspulletjes verkopen en ben wat zakjes zaad, dahlia's en nog wat deco voor onder de overkapping rijker. 
Ik kocht wat nieuwe solarlampjes. 
En de hortensias zijn weer voorzien van speciale mest.

Voor volgende maand staat er weer het een en ander op het programma:

-overkapping in orde maken
-dahlia's planten
-zaadjes strooien
-verder met het schilderwerk
-en vooral genieten van het groeien en bloeien van al het moois in de tuin.......

2 opmerkingen:

Corrie zei

Al lijkt de tuin nog kaal en leeg, toch komt er overal alweer wat tevoorschijn.
Wat leuk zo die aardbeien, die gaan het vast goed doen.
Heerlijk dat we weer wat kunnen gaan doen in de tuin. En even wat nieuws kopen is toch ook wel heel fijn op zijn tijd.

marmarel zei

Wat een leuk idee, de aardbeienplanten. De tuin wordt vanzelf weer voller en fleuriger. Leuk om elke maand even een foto te maken. Ik vind de eerste voorjaarsbloemetjes tussen al die kale struiken echt genieten.
Groetjes, Marijke