donderdag 4 maart 2021

Throwback thursday maart


 Voor deze throwback heb ik gekeken naar wat ik 5 jaar geleden heb gemaakt en toen kwamen deze leuke shirtjes bovendrijven. Ik had de Silhouette Cameo plus een hittepers toen bijna een jaar en ik was fanatiek bezig met het bedrukken van shirts. Dat vind ik nog steeds een van de leukste toepassingen van de Cameo. 
Het is zo leuk om een persoonlijk shirt te maken en deze shirtjes zijn dan ook altijd met veel plezier gedragen. 
Het persen van de flex op de shirts is nog het minste werk, de meeste tijd gaat toch wel in het opzoeken/samenstellen van een print zitten. Het juiste lettertype zoeken etc.
En niet te vergeten het pellen van de flex. Dat is wel een secuur werkje, ik heb al best wel vaak een flex print verpest door niet genoeg tijd te nemen voor het pellen. Daarbij is de ene flex de andere ook niet, bijvoorbeeld glitterflex is echt een ramp om te pellen, tenminste de soorten die ik gebruikt heb. Gelukkig heb ik een lightpad waardoor de lijnen iets beter zichtbaar zijn. Maar vaak ging het ook goed, met deze gave prints als resultaat.

In de originele blogpost zijn nog veel meer bedrukte shirtjes te zien: klik

3 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Bedankt voor je eerlijke omschrijving. Ik heb hem nog steeds op mijn lijstje staan. Maar als ik dit lees, denk ik, laat maar. Geen geduld voor. Al is het eindresultaat natuurlijk superleuk...

marmarel zei

Wat een mooi resultaat! Het lijkt mij heel leuk om een persoonlijk t-shirt te kunnen maken.

Gerlily zei

Als ik het zo zie, hartstikke leuk. Maar ik gebruikte hem veel te weinig en dat pellen vond ik echt een gedoe. Geen spijt dat ik hem verkocht heb. En als ik wat wil, heb ik een adresje die het voor me doet. Ben meer van de borduurmachine.