donderdag 29 december 2016

Collage nr.2....naaiwerk


Tijd voor de tweede collage...alles wat onder de naaimachine vandaan kwam afgelopen jaar....niet helemaal volledig want ik maakte nog wat gordijnen e.d. die niet op de foto staan. 
Na het dieptepunt van 2015, slechts 8 stuks genaaid, kan ik melden dat ik dat aantal bijna verdubbeld heb in 2016. Ik blijf steken op 15 stuks....nog steeds veel te weinig naar mijn zin. Ik ga voor minimaal een verdubbeling in 2017....30 stuks is het streven.
En als ik kijk naar de lijstjes van de afgelopen jaren, die ik allemaal bij heb gehouden in dit boekje, dan dalen de aantallen behoorlijk:
2008: 47
2009: 69
2010: 42
2011: 38 
2012: 29
2013: 29
2014: 42
2015: 8
2016: 15
    De kinderen worden natuurlijk groter, maar ze vragen toch wel regelmatig aan me of ik iets specifieks voor ze wil maken (pyama's, mama! :-), het heeft meer te maken met een chronisch tijdtekort en de aanwezigheid van andere hobby's want de zin is er wel.
En buiten dat wil ik toch wel weer eens wat voor mezelf maken, ik heb in heel 2017 nog de Knipmode in de bus, nog een deel van het proefabo op La Maison Victor...Ottobre dames koop ik los....
Om een lang verhaal kort te maken, ideeën genoeg....misschien moet ik gewoon maar eens beginnen met wat pyama's, tricots in overvloed hier.....

Nog even wat stoffenstatistiekjes:
gekocht in 2016:
9 meter gordijnstof Sara's kamer= weggenaaid
2 x 1 meter decostof voor Oliver's kamer =weggenaaid
2 m ongebleekte katoen
softshell = weggenaaid
2 m tricot

Van de aankopen heb ik alleen de katoen en de tricot nog niet verwerkt dus die komen bij de voorraad

gebruikt uit voorraad:
11 hele lappen en 4 halve,
de hele lappen waren verschillende formaten waaronder 1 van 7 meter. Dat ruimt lekker op :-)

Per saldo is m'n stoffenvoorraad dus afgenomen (voor het eerst sinds ik stoffen ben gaan verzamelen denk ik) en dat is alleen maar mooi. Ik ga maar lekker op deze voet verder in 2017, alleen wil ik dit jaar wel weer eens naar een stoffenbeurs of spektakel, ben afgelopen jaar helemaal niet naar een stoffenmarkt geweest, zelfs niet naar Utrecht. En ook het online bestellen heb ik maar op 2 momenten gedaan en ik heb me toen behoorlijk ingehouden, alleen gekocht wat ik echt nodig had.

Dat was het wel voor wat betreft het stoffen gebeuren, in tegenstelling tot de stoffen is m'n voorraad wol en garen wel flink toegenomen in 2016 maar daarover heel binnenkort meer. Tot snel!

2 opmerkingen:

Gerlily zei

Echt leuk dat je het zo bijhoudt. Meestal begin ik vol goede moed, maar haak al snel af. Ik vind het heerlijk om nu voor mezelf te naaien, geeft veel voldoening.

Corina zei

Mooi om het zo bij elkaar te zien.
Ik ben ook begonnen met het bij houden maar na vier maanden ben ik het alweer kwijt hoor.
Ik heb wel minder in voorraad dan in het begin van dit jaar dat weer wel.

We zien de nieuwe creaties wel weer voorbij komen in het nieuwejaar.