donderdag 17 mei 2018

Throwback thursday mei


Vandaag weer een maandelijkse terugblik naar een oudere blogpost. Deze keer een uitstapje naar het jaar 2009. Qua genaaide kledingstukken nog steeds het jaar waarin ik het allermeest heb gemaakt van alle jaren dat ik kleding maak (ik hou dat bij in een boekje).
Met een heel dankbare dochter in de kleuterleeftijd was dat ook niet zo gek natuurlijk, het ene na het andere kledingstuk rolde onder de naaimachine vandaan. Vaak knipte ik ook een stapel ineens om daarna lekker achter elkaar door te kunnen gaan.
Bijna niet voor te stellen dat dit alweer 9 jaar geleden is.

Dit was destijds een heel populair patroon en er was ook nog eens moeilijk aan te komen, vandaar dat ik superblij was dat ik het bij een verloting won.
Dit was een patroon van Roos (3019A) en deze werden alleen op papier werden uitgegeven, niet ook digitaal zoals vandaag de dag vaak het geval is.
Er zaten altijd wel juweeltjes tussen deze patronen, zoals bijvoorbeeld de beroemde ballonjas 5006 of het tuniekje/jurkje 5011. Maar lastig verkrijgbaar, vaak kon je ze in de winkel alleen kopen in combinatie met de originele, dure, stoffen of ze waren al uitverkocht. Vaak gingen ze op marktplaats voor hoge prijzen van de hand. Nu wordt er natuurlijk veel meer digitaal gepubliceerd dus heb je dat probleem niet meer. Maar zelf heb ik nog steeds een voorkeur voor papieren patronen.

Dit was natuurlijk een heel simpel patroon, zat ook zo in elkaar, maar het was een lief jurkje en ik heb het patroon ook meerdere keren gebruikt.

Ik was gek op de stofjes van Stenzo, ze combineerden zo leuk met elkaar. Nu volg ik het allemaal niet meer zo. Ik zie wel eens een nieuwe collectie voorbij komen, maar ik heb er hier geen klanten meer voor in huis. En buiten dat heb ik er nog genoeg stukken van liggen in m'n kast, veelal katoen. Want voor mij blijven het mooie printjes voor tasjes en deco-dingetjes. Maar dat zijn wel allemaal lapjes uit de collecties van om en nabij de tien jaar geleden ;-)

De originele blogpost is hier te zien: klik

Geen opmerkingen: