woensdag 19 september 2018

WIP wednesday september


WIP wednesday staat deze maand in het teken van kleding maken en haken. Een daarvan met een verhaal maar eerst ga ik het hebben over het herfst/winterseizoen. Ik heb het vast al eens eerder gezegd hier maar de twee shirtjes die ik eerder dit jaar voor mezelf heb gemaakt heb ik erg veel gedragen. Voor mij dus zeker de moeite om nog meer kleding voor mezelf te maken. Maar met een grote stapel patroonbladen is het lastig kiezen waar te beginnen. Ik heb het omgedraaid en heb een paar mooie lappen uit de kast gepakt en daarbij een patroon gezocht. Twee kledingstukken knipte ik ervan afgelopen weekend. Dat waren allebei lappen uit een verrassingspakket en de afmeting was beperkt (ik koop meestal ruim stof in), maar het is gelukt met veel gepuzzel.
Deze week maar eens op zoek naar een goed moment om te beginnen met naaien. Voorheen gebruikte ik vaak grote gripzakken om de geknipte kleding in te bewaren, nu heb ik plastic boxen met deksel. Een voor bladen "waar ik binnenkort iets mee wil doen", een voor m'n tekenpapier en een mapje met uitgetekende patronen en een met geknipte projecten.
Tot zover, meer volgt binnenkort. In ieder geval is dit m'n work in progress op het moment, heb alweer andere lapjes uitgezocht, ben bezig met wassen van stoffen, m'n stoffenkast reorganiseren etc. 
Lekker bezig met patronen en lapjes dus.....


Soms heb je ook wel eens zo'n project wat dan weer niet lekker loopt. In dit geval de Constantinopel cal. Ik had een pakket gekocht want ik was helemaal verliefd op de deken. De kleuren zijn zo mooi bij elkaar en het garen (katoen) is geweldig om mee te haken, maaaaaarrrr......
om een lang verhaal kort te maken: ik vind het echt geen leuk patroon om te haken. Heb verschillende pogingen gedaan, veel inspiratiefoto's in de facebook groep bekeken maar het is voor mij absoluut geen ontspannend werkje om te doen, en dat moet haken wel zijn toch? 
Misschien ben ik ook wel gewoon niet gemaakt voor de meeste cal's. Heb twee dekens gehaakt volgens een cal en dat vond ik erg leuk om te doen maar bij deze haak ik af.
Op de foto een deel van de eerste week, ben ook nog aan de vierkantjes van de tweede week begonnen maar dit is het niet voor mij.
Ik hou van lekker doorhaken, dus ik ben al bezig met proefjes voor een andere deken met dit pakket. Heb een paar opties, ben wel een beetje beperkt door de kleurenkeuze want 1 hoofdkleur en verschillende kleuren erbij.Maar dat maakt het ook wel weer een uitdaging om dit garen zo leuk mogelijk wel te gaan gebruiken. Ook dit verhaal krijgt een vervolg.
Gelukkig heb ik nog diverse andere WIP's liggen waar ik gelijk lekker mee verder kan. Met het einde van het jaar toch wel langzaam in zicht ga ik proberen daarvan nog een aantal af te ronden in 2018, zodat ik 2019 weer met nieuwe projecten kan beginnen.

3 opmerkingen:

Gerlily zei

Benieuwd wat je gaat maken voor jezelf. Ik ben afgehaakt met de Nostalgia, na 1 baan al. Alles uitgetrokken en het hele pakket verkocht. Gaf een hoop rust.

Nina Hobbysite zei

Erg leuk bezig! En slim om, om te draaien. Patroon bij de stof te zoeken. Jammer van de CAL

Tinneshobbyworld zei

Het moet inderdaad leuk blijven.

Fijn weekend, groetjes Tinne