donderdag 22 november 2018

Boekentip: De beste freezer meals



Momenteel koop ik weinig boeken en tijdschriften. Ik ben gek op nieuw leesvoer maar ruimtegebrek (heel binnenkort meer daarover) zorgt ervoor dat ik tegenwoordig erg kritisch ben op m'n eventuele aankopen. Dat betekent dat als ik wel iets koop ik er eerst goed over heb nagedacht, niet zomaar online iets in m'n mandje gooi maar het eerst in de winkel ga bekijken als dat mogelijk is. En bovendien eerst uitzoek of het al in de bieb aanwezig is.

Zo ook met dit boek. En ik heb besloten dat ik het echt nodig heb, haha....
het gaat namelijk over een onderwerp waar ik een paar jaar geleden al mee bezig ben geweest, freezer meals. Hier een blogpost die ik destijds daarover schreef
De meeste tips haalde ik altijd van Pinterest, veelal kwam ik dan terecht op Amerikaanse sites. Erg leuk voor inspiratie maar dat er nu een hip Nederlandstalig boek over dit onderwerp verschenen is vind ik ook wel heel leuk. De schrijfster van het boek is Amerikaanse en het is dan ook vertaald vanuit het Engels.


Het hele concept van freezer meals spreekt me erg aan, omdat 2 personen in ons huishouden onregelmatige diensten werken en ik dan ook vaak (en soms onverwacht) de vraag krijg of er nog warm eten in de vriezer is voor een avonddienst. Ik heb eigenlijk altijd wel eenpersoonsporties in de diepvries, maar soms gaan ze wel heel snel weer op en is het fijn om weer wat bij te maken.
Maar soms is het ook tijdens weekenden juist ideaal om bijvoorbeeld een grote bak pulled beef achter de hand te hebben. Ik maak dan meestal een dubbele portie in m'n grote slowcooker, dat doe ik ook wel eens met soep of pasta-saus. 
Dus het gebruik van de slowcooker is hier ook prima in te passen. 
Buiten dat ben ik erg van het plannen van de maaltijden, elke zondag maak ik een weeklijstje en haal ik meestal in het begin van de week de boodschappen. Liever sta ik een middag langer in de keuken zodat ik later in de week een aantal dagen wat minder werk heb.

Ik denk dat ik veel nieuwe en bruikbare ideeën op ga doen met dit boek, het staat vol met mooie foto's. Ik heb het nog niet helemaal gelezen maar ik zag ook veel tips over het verpakken van de gerechten en het ontdooien van het eten. Ik zag al heerlijke soepjes en lekkere kipgerechten......kortom: ik ben heel tevreden met mijn aankoop (deze blogpost is op geen enkele manier gesponsord, dat zeg ik er nog maar even voor de zekerheid bij)

Een beetje vroeg nog misschien, maar ik wens jullie alvast een heel fijn weekend!

4 opmerkingen:

Gerlily zei

Lijkt me een handig boek. Hier ook blij met de slowcooker. Vanmiddag weg geweest en toen ik thuis kwam was het eten klaar. Ideaal.

Margriet Post zei

Wat een leuk idee voor een boek!
Zelf vries ik uitgebreide maaltijden ook in. Handig: 1 keer lang in de keuken en 2 of 3 keer van genieten!
Pastasaus en hachee vries ik altijd in

Mama C zei

Dit boek heb je in ieder geval wel overwogen gekocht! ��
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Eet smakelijk alvast en een fijn weekend

Nina Hobbysite zei

Ik heb ook veel plezier van slowcooker. Alleen onze diepvries zit altijd vol.