maandag 31 december 2018

Rendier Rudi, collage nr. 5 Haakwerk en terugblik/vooruitblik




Op de valreep heb ik nog een creatie van m'n lijstje afgekregen. Het was even doorhaken maar ik wilde deze niet nog een keer wegleggen tot volgend jaar.

Patroon: Rendier Rudi van Dani's creaties
Garen: katoen uit voorraad van verschillende merken (o.a Catania, katoen van Lidl)
Haaknaald: 2

Voor de volledigheid nog even de collage van m'n haakwerkjes. Het zijn er niet veel, terwijl ik toch best wel regelmatig gehaakt heb in het afgelopen jaar. Ik heb gewoon gedurende het afgelopen jaar te vaak een nieuw project opgestart (en niet eerst afgemaakt voor ik weer wat nieuws begon), waardoor ik nu nog 3 half affe haakprojecten heb liggen. Maar de kerstvakantie is gelukkig nog niet voorbij :-)



Terugblik:

In het jaar dat m'n blog 10 jaar bestond waren dit de meest bekeken blogposts:
1. 2 x Harley top
2. Een kleine diamond painting af
3. Stapeltje dekens en nieuwe deken gestart

Over alle tien jaren gezien blijft het vogelvoer-blogje aan de top.
In de top 10 staan bijna allemaal blogposts uit de jaren 2001-2014, met een snelle stijger, namelijk een blogpost van vorig jaar over de boho-sjaal.

Vooruitblik:
Lekker op dezelfde voet verder gaan, misschien iets meer focus en minder met verschillende dingen tegelijk bezig zijn. Ik denk dat dat de reden was waarom ik niet zo'n hele hoge produktie had dit jaar. Ik had op een gegeven moment teveel WIPjes liggen. Dan was ik met iets mee bezig en was ik alwaar plannen aan het maken voor het volgende. Nu hoort dat ook wel een beetje bij me, ik vind gewoon heel veel dingen leuk om te doen, maar ik moet het iets meer stroomlijnen.
Daarom streef ik nu naar maximaal 2 haakwerken tegelijk onder handen (1 deken of iets anders dat makkelijk weghaakt bij de tv en een wat bewerkelijker project, amigurumi o.i.d.) en 1 breiwerk.

Ik ga echt proberen m'n voorraden wat minder groot te maken, UWYH dus. 
Eerst kijken naar de materialen en daar een plan bij zoeken in plaats van andersom.

Maar op korte termijn ga ik dus nog even verder met de projecten die op mijn eindejaarslijstje staan.

Ik hoop wat leuke voorjaarskleding te gaan maken en ik kan niet wachten om weer in de tuin bezig te gaan, wat mis ik dat in deze tijd van het jaar. 

In 2019 wil ik het sokken breien onder de knie krijgen.....ik zal binnenkort eens gaan zitten voor de tips die ik via dit blog kreeg (dankjewel Nina!)

Bedankt allemaal voor jullie lieve, leuke en gezellige reacties! Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling en veel geluk en creativiteit in 2019!

2 opmerkingen:

Nina Hobbysite zei

Je rendier is zo leuk! Goede plannen. Ben nu al benieuwd naar je sokken en of je het net zo leuk vindt😉. O ja, en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Marguerite zei

Wat een gaaf rendier heb je gemaakt.
Ik heb van de week wol besteld om sokken te kunnen gaan breien.
Nog nooit gedaan dus reuze spannend.
Hou jou blog goed in de gaten om te zien of het jou gaat lukken...