dinsdag 30 april 2019

April in vogelvlucht + Country Meppie deel 4


En weer is er een maand voorbij, een maand waarin we Oliver's slaapkamer omtoverden in een voetbalkamer, ik een nieuwe sjaal voor mezelf haakte en waarin ik een nieuw blokje voor de Country Meppie quilt maakte.
Superbedankt voor alle leuke reacties weer in de afgelopen weken!




 Alle blokken van Meppie tot en met maand 4 aan elkaar.......

En eerlijk is eerlijk, ik zou bijhouden wat ik heb gekocht dit jaar en voor de UWYH was het geen beste maand. Wel ten aanzien van de dingen die ik heb gemaakt, die heb ik allebei gemaakt met spullen uit voorraad. Maar er kwamen ook wat nieuwe spullen op mijn pad :-)
Ik kon de spring-box van Pera en Pasha echt niet weerstaan. Genoeg garen voor 6 projecten waarvan ook alle patronen bijgesloten zitten. Van 2 projecten heb ik al besloten er iets anders van te maken maar de 4 andere wil ik graag volgens patroon doen. Je kon een voorkeurskleur opgeven en ik koos voor rood. Dat heeft leuk uitgepakt vind ik.
M'n handen jeuken om ermee aan de slag te gaan.....zulk prachtig garen, en allemaal verschillend.


Voor wat garen betreft ga ik nu weer braaf verder met UWYH ;-)
Ik werd nog even in verleiding gebracht door het nieuwe Dune pakket van Attic24 maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Ik heb hier nog heel diverse kleuren liggen van Stylecraft en die wil ik eerst opmaken, maar ik vind de Dune-deken wel heel erg mooi.

Qua stoffen heb ik nog geen aankopen gedaan, wel kreeg ik een erg leuk stapeltje stoffen van mijn tante die daar geen bestemming voor had en ik zag er wel wat in. Dus m'n stoffenvoorraad werd zo maar weer een beetje groter :-)

De tijdschriften van deze maand: Knipmode en La Maison Victor werden weer bezorgd. Ik dacht dat het LMV abonnement op z'n eind zou lopen maar blijkbaar krijg ik pas volgend jaar februari het laatste nummer, ik was even vergeten dat ik een 2-jarig abonnement had afgesloten. Alleen maar leuk!
Ik kocht nog een Simply haken, de nieuwe My Image special en een pakketje van Aan de haak met daarin de tassenspecial die ik vorige zomer had misgelopen, die bleek hier in de omgeving snel uitverkocht maar nu heb ik 'm toch nog, samen met een andere ouder nummer van het blad.

 

En vandaag werd het nieuwste boek van a la Sascha bezorgd, m'n eerste hobbyboek van 2019. En wow, wat is het een prachtig boek!

Al met al weer genoeg inspiratie!
En verder rommelde ik lekker verder met m'n lopende projecten. Ik sta wel in de startblokken om een nieuwe deken te beginnen, iets dat fijn weghaakt bij de televisie, want dat mis ik nu een beetje.


Het feestelijke weekend van Koningsdag begon al vroeg voor ons want op vrijdagavond gingen we een avondje uit. We zagen een geweldig concert van Jools Holland in Paradiso, echt super en een groot feest!


En dan natuurlijk Koningsdag zelf, behalve een paar pakjes klei kocht ik niets op crea gebied. We waren er ook niet zo vroeg als andere jaren maar toch waren er nog een paar mooie vazen te vinden.

Iets lekkers voor bij de koffie hoort er natuurlijk ook elk jaar weer bij :-)

We genieten nog even verder van deze meivakantie! Nog een paar dagen en dan moeten we weer terug naar het gewone ritme.

Op de planning voor de nieuwe maand staan onder andere: beginnen met de Spring-box, blokje 5 van Country Meppie, nieuwe deken starten, naaien voor mezelf (!) en ik hoop een stoffenmarkt te kunnen bezoeken (iets met de kat op het spek binden), de enige waar ik dit voorjaar naartoe ga. En natuurlijk ga ik verder met m'n wekelijkse decision roulette in de hoop zo ook eens wat oudere projecten af te maken.
Tot ziens in de volgende maand!

5 opmerkingen:

Mama C zei

Wat een mooie sjaal! Ik wil ook leren haken!!! Die blokken zien er mooi uit, maar lijkt mij ook wel een flinke klus of valt het mee?
Succes weer met al je projecten.

Margaret zei

De blokken van Meppie zien er prachtig uit. Wat zitten er mooie bollen in de doos. Ik ben benieuwd wat je daar allemaal mee gaat maken.
Leuk om zo op de maand terug te kijken. Geniet lekker van de rest van de vakantie.

Groetjes, Margaret

marmarel zei

Wat een gezellig blogje! Prachtig, je Meppie-blokken. Het gaat mij ook zo, UWYH maar toch kan ik af en toe de verleiding niet weerstaan. Al ben ik nu ook stevig aan het opruimen. Ik hoop er binnenkort weer eens over te bloggen.
Groetjes, Marijke

Vlijtige Lies zei

Wat mooi die blokken. En die doos met wolletjes. Ik begrijp dat je die niet kon weerstaan.
Genoeg om weer mee aan de slag te gaan. En 'oude'lappen, hoe leuk is dat. Succes met alles.

Gerlily zei

Ik vind je Country Meppie echt super. Daar wordt je gewoon blij van. En die doos garen zou ik ook niet laten staan. Mooie kleuren. Genoeg weer om lekker bezig te zijn.