donderdag 11 april 2019

Throwback thursday april


Bijna 7 (!) jaar geleden maakte ik deze jas......wat gaan de jaren dan snel als je dat nu terug ziet. 
Het toen erg populaire patroon van de ballonjas van Roos was zo leuk om te maken, net als zovele andere patronen van Roos. 
Deze jas is altijd met veel plezier gedragen, was een perfecte zomerjas. Makkelijk mee te nemen,  lichtgewicht  en je hoefde je geen zorgen te maken om eventuele kreukels. 
Ik heb 'm nog steeds bewaard net als een aantal van de mooie jurken die ik voor Sara heb gemaakt in die jaren.

Eigenlijk heb ik al een tijd geen jassen meer gemaakt, in november 2016 voor het laatst zag ik. Terwijl ik dat toch altijd een van de leukste kledingstukken vond om te maken. 

De originele blogpost is hier te zien: klik



4 opmerkingen:

Mama C zei

Ja, die Roos jassen waren toen erg leuk en heel veel gemaakt door iedereen!

Leuk hè, zo'n terugblik. Misschien moet ik dat ook maar eens doen als je dat niet vervelend vind....

Mariette zei

@mama c: Nee joh, juist leuk om te zien! Ik heb het ook niet zelf bedacht ;-)

Marguerite zei

Heb net al mijn roos patronen, echt heel veel, in een doos gestopt voor naar de kringloop. Ze liggen maar te liggen. Alleen de patronen die ik voor de poppen gebruikte bewaar ik.
Wat heb ik toch een hoop kleren gemaakt al die jaren. Heel veel herinneringen kwamen voorbij.
Roos blijft toch wel mijn favoriet...

Gerlily zei

Hij is nog steeds leuk! Ook veel Roos patronen gebruikt. Fijn weekend verder.