maandag 29 april 2019

Tuinblogje april


Genieten jullie ook zo van alles wat er nu in de tuin te zien is?
Ik in ieder geval wel. Hier een paar plaatjes van de afgelopen weken. 
Het perkje op de bovenste foto is inmiddels al weer een beetje veranderd. De narcissen zijn uitgebloeid en ik heb wat kleine perkplantjes geplant. Door de schommelingen in temperatuur staan ze er niet zo florissant bij op het moment dus er is een mogelijkheid dat ik die nog ga vervangen, maar ze krijgen nog even de kans......


Dan was er natuurlijk de prachtige bloesem. Allemaal alweer verdwenen inmiddels, maar de perenboom, de appel- en de kersenboom stonden vol in de bloei. Hierboven een foto van de appelbloesem.


Nog meer eetbaars......aardbeien. Ruim een week geleden zag ik de eerste bloemetjes verschijnen....we hopen op veel aardbeien. Vorig jaar heb ik geen nieuwe plantjes gestekt, dat ben ik dit jaar wel weer van plan dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. 


Ik ga niet meer aan een echte moestuin beginnen maar we hadden deze bak nog ongebruikt staan en hebben besloten een kruidentuintje te maken. Munt heb ik altijd al en ook hebben we eerder veel koriander gehad uit eigen tuin. Alleen in het bovenste vak zitten worteltjes en radijsjes, verder zijn het allemaal verschillende kruiden....ik ben benieuwd.....


Vervolgens de prachtige phlox. Deze plant is al vele jaren oud. Ooit had ik meer kleuren maar nu heb ik alleen deze nog over......een plaatje toch?


Dan natuurlijk nog de tulpen, ik woon in de regio waar de tulpenroute is en inmiddels zijn de eerste velden helaas alweer gekopt. Maar het blijft een mooi gezicht als alles in bloei staat.


Ook in de tuin had ik een paar tulpen staan. 


De pioenen zijn in aantocht :-)


Mijn tuinplannen voor de komende weken zijn:

-de uitgebloeide tulpen afknippen
-onkruid aanpakken, ik heb er opeens een heel nieuw soort bij in de tuin, daar word ik niet blij van.
-bloemenzaad inzaaien (direct buiten)
-alle viooltjes ontdoen van dode bloemblaadjes, ik hoop dat ze het nog even volhouden
-misschien nog wat perkgoed erbij?
-mini-tuinvijvertje maken en dus op zoek naar leuke waterplantjes
-hortensias bemesten
-alvast op zoek naar herfstasters, daar ben ik met de verandering van de tuin vorig jaar veel van verloren en ik wil er wat bij op andere plaatsen in de tuin. Ik vind die plant altijd zo mooi op het einde van het seizoen als er al veel is uitgebloeid, begint die prachtig te bloeien.

Genoeg te doen dus, ik hoop dat jullie m'n overzichtje leuk vonden......

5 opmerkingen:

DagelijkseOnzinDingen zei

Mooie foto's en wat is het genieten nu he in de tuin. Je phlox is ook prachtig maar hij bloeit wel vroeg. Hij lijkt een beetje op een clematis. Mijn phloxen zijn nog lang zo ver nog niet.
Ik ben ook dol op herfstasters en daarom had ik drie jaar geleden een zomer aster gekocht. Prachtig hoor als hij bloeit met een wolk van lila bloemetjes, maar het is een enorme woekeraar en kruipt door de hele border als ik hem niet streng toespreek! Veel tuinplezier nog. Groetjes Annemarie

Corrie zei

Alles schiet de grond uit. Jammer dat de bloesemtijd alweer bijna over is. Wel heel vroeg dit jaar. Ik ben ook heerlijk aan het rommelen in de tuin. En er gaat altijd wel weer wat dood dus moet er ook weer wat nieuws voor komen.
Ik zie heel veel roze bij je in de tuin. Prachtige tulpen heb je.

Ria's Creaties zei

Het staat er mooi bij.
Het is genieten en een kruiden tuintje is heel fijn.
Lekker voor de thee en je eten.
Groetjes Ria.

Mama C zei

Wat een mooie close up foto's zitten er bij. Die phlox is inderdaad prachtigste wat een goed idee die herfst Aster, daar ga ik ook eens naar kijken voor in onze tuin.

Onze tuin is pas 3 jaar geleden aangelegd maar hier en daar wil ik nog wel wat veranderen want het is me wat te saai... 😉

Mariette zei

@DagelijkseOnzinDingen: Hoi Annemarie, dank voor je reactie! Dit zijn van die lage kruip phloxen, misschien dat het 'm daar in zit? Ik ga snel even kijken op jouw blog! Groetjes, Mariette