zondag 14 april 2019

Over WIPjes die maar geen affo's worden....


Ik begin graag iets nieuws, dat vind ik echt superleuk...de materialen bij elkaar zoeken, patronen uitzoeken, op Pinterest speuren...zo leuk!
Soms begint het met iets dat ik voorbij heb zien komen en soms begint het juist met het materiaal als uitgangspunt.
Maar er moeten ook dingen afgerond worden voor er weer plaats is voor nieuwe dingen. En aangezien ik veel nieuwe ideeën heb is het tijd om het met wat meer focus aan te pakken want anders blijven er een paar projecten nog langer liggen.

Ik heb nog twee haakprojecten "over" van 2018 en een diamond painting die ik in het najaar van 2017 gestart ben. Dat zijn de drie zaken die hoog op m'n lijstje staan om af te maken.
Ik ben onlangs een borduurwerk gestart en die heb ik er voor de afwisseling in technieken ook bijgezet en dit zal ook vast wel een langdurig project worden, vandaar.
De quilt Country Meppie expres niet, omdat daar maandopdrachten voor worden gegeven.

Ik heb besloten dat ik gedurende een week in de avonduren aan een bepaald project ga werken om zo wat schot in de zaak te krijgen. Nu is het toch vaak zo, dat op het moment dat jongste op bed ligt en alles opgeruimd is, dat ik dan pas ga beslissen wat ik ga doen.
Iets meer focus dus.....:-)
En natuurlijk kan dat om en om, maar ik vind het leuker om deze app te gebruiken. Ik heb het gezien bij Nina en vind het een grappig ding. Ik heb er nu vier projecten op staan, maar dat kan ik altijd aanpassen ;-)
Het zijn om precies te zijn de knuffeldeken van Woolytoons, het kersenmeisje van Amilishly, de diamond paint van onze kat Guusje en het Blue Willow borduurwerk.

In de afgelopen week was de beurt aan de draak (knuffeldeken) en ik ben een mooi stuk opgeschoten. 
Elke zondag "draai" ik aan het rad, zo ook vandaag en vanaf morgen zal ik me bezig gaan houden met borduren. Dit borduurwerk zal binnenkort voor het eerst op m'n blog verschijnen maar ik kan alvast zeggen dat ik verliefd ben op de kleuren.
Ik draai overigens wel opnieuw als er twee weken achter elkaar hetzelfde resultaat is, want juist de afwisseling maakt het interessant vind ik.


Geniet nog even van het weekend!

Gebruikte app: Decision roulette (gratis versie)

4 opmerkingen:

Nina Hobbysite zei

Heel herkenbaar. Ik kon soms echt 30 tot 45 min aan het denken zijn, want ja alles is leuk waar ik aan bezig ben ;). Nu veel praktischer.
En ja het is wel hobby dus als ik er echt geen zin in heb. Dan draai ik heel af en toe nog een keer.
En omdat ik zoveel projectjes heb haal ik ze eruit. Zodat ik ze in ieder geval allemaal een keer gehad heb.
Ben benieuwd naar je vorderingen.

Corrie zei

Wat handig zo'n stok achter de deur. Ik denk dat we er allemaal last van hebben om steeds weer iets nieuws te zoeken zodat ander werk weer blijft liggen. Komt ook door internet natuurlijk.

Gerlily zei

Heel verstandig, maar soms ook lastig om nieuwe dingen te weerstaan. Ik probeer dit nu te doen met quilten. Lukt dit jaar aardig. Al 1 quilt helemaal af, van 1 wil hem doorquilten en van 1 oudere de top afkrijgen. Succes!

Corina zei

Best wel herkenbaar hoor, ben nu eerst alle oude projecten aan het wegwerken heb tussendoor ook een aantal nieuwe dingen gemaakt die echt nodig waren dus schiet wel lekker op.
Heb het hobbyen in het nieuwe huis wel weer lekker opgepakt.