vrijdag 5 juli 2019

Kringloopkoopjes


Vlak voor het weekend is hier nog even een korte blogpost. Doorgaans ga ik een dag in de week op pad voor boodschappen, al dan niet gecombineerd met de markt. Vaak is er dan ook een lijstje met andere te bezoeken winkels. Zo'n ochtend vliegt altijd weer voorbij en meestal is er geen tijd meer over voor het bezoeken van een kringloopwinkel en dat vind ik nou juist zo leuk om te doen.

Lekker rustig rondkijken en niet weten wat je tegenkomt. Soms met een specifiek doel en soms ook helemaal niet.
Gisteren besloten we maar eens speciaal op pad te gaan voor een paar kringloopwinkels in de omgeving. Op weg daarnaartoe stopten we nog bij een boerderijwinkel om de voorraad aardappelen en uien weer op peil te brengen.

Het was een succes, we waren op zoek naar aardewerk borden, die we ook vonden. Manlief ging naar huis met een verstekbak.
Ik kocht nog een mooi boekje van Rie Cramer, ik hou daar erg van en als ik er een zie voor een redelijke prijs koop ik ze ook voor mijn kinderen om mijn liefde voor die prachtige illustraties door te geven.

Maar ook op hobbygebied had ik geluk, ik kocht een knoophaak, een editie van Quilt & zo en als klapper een partijtje DMC. Dit weekend ga ik deze maar eens op kaartjes winden en nummeren. Altijd fijn want alhoewel ik met allerlei merken borduur blijft DMC mijn favoriete splijtgaren. Ik check altijd wel even of het garen niet muf ruikt maar dat was zeker niet zo. Aan de labeltjes te zien is dit garen niet heel nieuw dus vandaar dat ik dat even zeker wilde weten ;-)

Alles op bovenstaande foto was bij elkaar precies 3 euro. Daar kan ik dan heel blij van worden :-)
Zeer geslaagd dagje dus.....

Blijkbaar komt vandaag de nieuwe Knip alweer (editie augustus!), dus dat is ook weer gezellig!

Fijn weekend allemaal! Groetjes, Mariette

5 opmerkingen:

Marie zei

Ik had ook al zo'n geluk bij de kringloop in ons Dorp.
Een spijkerbroek van mijn merk in mijn maat voor maar 2,50.

Gerlily zei

Dat is leuk scoren! Goed begin van her weekend. Fijn weekend.

Corrie zei

Heerlijk he zo lekker struinen in een kringloopwinkel. Je hebt ook heerlijk gescoord.
Borduurzij is nooit weg en zo'n boek komt altijd van pas.

Vlijtige Lies zei

Jullie delen samen de liefde voor de kringloop, hoe fijn is dat? Mooie vondst.

Nina Hobbysite zei

Prachtige kringloopvondst!