donderdag 2 januari 2020

Throwback thursday januari


Gewoon een lief jurkje vandaag......zoals ik er zoveel heb gemaakt, al is dat inmiddels alweer lang geleden. Deze is van februari 2012, bijna 8 jaar oud.
Ik weet nog goed hoe ik bij de wisseling van de seizoenen alle patroonmerken scande om te kijken welke nieuwe ik wilde kopen. In deze jaren was Abacadabra wel een heel favoriet merk van me. En heel regelmatig kocht ik dan een paar nieuwe patronen. Dit was ABC 131.
En dan natuurlijk een duik in de stoffenkast, of een bezoekje aan beurs of spektakel. Hele setjes maakte ik met vestjes en leggings erbij. Al in de winter begon ik met het maken van de zomersetjes, terwijl ik in augustus, of soms al eerder, niet kon wachten om met de winterkleding te beginnen.

Klinkt misschien weemoedig maar zo is het niet bedoeld. Die tijd ligt nu achter me en nu is er weer ruimte voor andere leuke bezigheden, zo gaan die dingen. Maar het zijn wel mooie herinneringen.
Ik heb daar heel veel plezier aan gehad om al die kleding te maken, ik was toen ook veel thuis met een kleintje van nog geen anderhalf, dus ik had de tijd ervoor.
Toch is het geen slecht idee om op tijd met de zomerse kleding te gaan beginnen dit jaar, al zal het dan voor mezelf zijn.

Klik voor de originele blogpost.

Ik hoop dat jullie een leuke jaarwisseling hebben gehad! Nu weer enigszins terug naar het normale leven, een aantal in huis zijn alweer aan het werk maar ik rommel rustig verder, nog even genieten van het vakantiegevoel!

4 opmerkingen:

Gerlily zei

Blijft een lief jurkje. Weet het ook nog goed, toen ik veel voor de kids naaide. Altijd bezig met hun garderobe. Maar voor alles is een tijd. Ik vind het nu heerlijk om zo veel mogelijk voor mezelf te naaien. Succes met je nieuwe plannen.

marmarel zei

Wat een lief jurkje! Ik herken het gevoel, jaren geleden naaide ik heel veel kleding voor de kinderen. Nu naai ik nauwelijks meer. Het haken kan ik gezellig beneden doen, mijn naaimachine staat boven. Wie weet in 2020, het lijkt mij leuk eens wat voor mijn kleindochter te naaien.
Groetjes, Marijke

Jacqueline zei

Heel lief! Zie soms foto's van onze jongens van 10 jaar geleden met hun zelfgemaakte kleren, aah...Maar die tijd is echt voorbij :)

Vlijtige Lies zei

Wat gaat het hard...voor je weet zijn ze groot en willen geen zelf gemaakte kleding meer. Maar dan is er weer tijd voor iets anders denk ik dan maar. Succes met je plannen in het nieuwe jaar!