maandag 30 december 2019

Terugblik....vooruitblik



Terugblik 2019:

Ik ga maar van start met de drie best bekeken blogposts van het afgelopen jaar:

Dit blijft het best bekeken blogje ooit, er zijn weinig veranderingen in de top tien van alle blogposts. Geen nieuwe binnenkomers in ieder geval......het blijven de termen die veel gegoogled worden, die veel bezoekers genereren naar juist die oudere posts. Blogposts die ik ooit schreef over breiringen of over m'n wolwinder bijvoorbeeld.

In grote lijnen ben ik wel tevreden over het afgelopen jaar. Ik ben voor het eerst gaan quilten, op dat gebied heb ik zeker nog veel te leren, maar de eerste stappen zijn gezet.
Geen idee of ik volgend jaar aan een nieuw quiltproject begin, eerst deze twee maar eens helemaal afronden.

Op persoonlijk gebied heb ik in het afgelopen jaar geleerd dat er geen groter goed is dan een goede gezondheid. Dat is voor mij dan ook wel een doel, in hoeverre ik daar zelf invloed op heb tenminste, om daar in 2020 nog meer aan te gaan werken. 

Vooruitblik 2020:

Ik heb nog niet echt concrete plannen voor 2020, wel wat globale ideeën. Ik ga lekker door met kleding maken, borduren, haken, breien en wie weet wat nog meer....

Wel wil ik gaan proberen om mijn eigen kleding zoveel mogelijk zelf te gaan maken.  

Het bewustere inkopen wil ik zeker mee doorgaan. Ik spring niet meer in op elke hype en ben nu niet van plan om aan een cal o.i.d. mee te gaan doen (maar dat kan zo maar weer veranderen). Als ik aan iets mee wil gaan doen dan het liefst wel zoveel mogelijk UWYH, net zoals ik dat met de quilts gedaan heb dit jaar.
Vooral met garen moet ik me echt inhouden, want ik heb nog zoveel liggen en dat zijn ook prachtige garens dus wat is nou leuker dan die te gaan gebruiken.

Ik heb m'n abonnementen op La Maison Victor en Knip Mode opgezegd, ik vind het toch steeds meer van hetzelfde maar ik heb natuurlijk ook al vele jaargangen in huis. Knip Mode loopt nog wel door tot het najaar dus die heb ik nog wel een tijdje maar ik ga niet verlengen zoals het er nu voor staat. Knip Mode is natuurlijk wel net veranderd dus wie weet bedenk ik me nog....ik heb nog even de tijd om het aan te kijken...

M'n gelezen boeken ga ik in navolging van anderen ook hier bijhouden...

...ook in huis is er weer vanalles te doen, in 2020 staat de keuken op het programma. De wanden een nieuw kleurtje en nog wat dingetjes pimpen en veranderen...als ik heel veel lef heb pak ik ook m'n keukenkastjes aan, maar ik weet nog niet zo goed of ik dat wel durf ;-) Even moed verzamelen en research doen dus.....

In de tweede week van de kerstvakantie ga ik wat sleutelen aan mijn blog, de pagina's moeten nodig worden bijgewerkt, mooi vakantieklusje!

Tot slot wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie gezellige reacties en input in het afgelopen jaar! Dat maakt het leuk om door te gaan met bloggen.

Ik wens iedereen een heel fijne en gezellige jaarwisseling! En niets dan goeds in 2020, vooral op gebied van gezondheid!!

5 opmerkingen:

Margaret zei

Je bent weer flink creatief geweest in dit jaar. En met een nieuwe hobby aks quilten hoef je je zeker niet te vervelen. Goed idee om alles eens goed te overdenken en daarin keuzes te maken voor 2020. Doorgaan met alles wat goed bevalt, andere dingen wat veranderen.

Ik wens je alvast een goede jaarwisseling en een gelukkig, gezond en creatief 2020, Margaret

Corrie zei

Heerlijk om zoveel plannen te hebben.
Jij ook een fijne jaarwisseling.

Dreamstuff zei

Fijne jaarwisseling en een gezond en creatief 2020 toegewenst!

Jacqueline zei

Alle goeds voor 2020 gewenst en heerlijk dat je zoveel creatieve plannen hebt. Leuk, keuken aanpakken! Ben heel benieuwd wat er uit jullie handen komt.
Voor 2020 heb ik als inspiratiewoord "durf!" gekozen, daar voelde ik het meest bij. Het idee heb ik van Ilse via Instagram. Ik wil graag meer kleur durven kiezen, een wat andere kledingstijl krijgt mijn belangstelling (jurkjes, maar met mijn maat 44 vind ik mezelf al snel te vol erin, maar misschien moet ik het gewoon doen) en meer durven oppakken> zoals klussen (ik kan bijv. geen gaten boren, wil dit best graag leren want nu op schatje wachten die niet altijd op mijn verzoekjes zit te wachten) en er is heel wat te klussen in ons huis :)
En ik wil weer meer voor mezelf doen> 4 kledingstukken naaien (ik zit dus juist aan een abo op de knip te denken, mijn laatste jaargang is van 2000 :)). Qua haken wil ik mijn confettideken afmaken, en de persian tiles deken (moet ik nog aan beginnen, maar wat een gaaf patroon en kleurgebruik). Die meppie quilt vind ik echt heel leuk, dus daar zit ik ook aan te denken, maar nog nooit eerder een quilt gemaakt.
En inderdaad, gezondheid is echt een heel groot goed. Ik voel me het beste bij een koolhydraatbeperkte levensstijl, maar dat is er de afgelopen maand ernstig bij ingeschoten, wat ik kan merken aan gewrichten, slapen ed.
Had gisteren nog wat moeite met afscheid nemen van 2019, want was geen topjaar, maar nu ik dit alles zo neertyp heb ik ontzettend zin in 2020! Ik heb je blog dus nog niet zolang geleden ontdekt, maar haal er veel inspiratie uit, dus hoop dat jou ook lukt om door te gaan in 2020, in ieder geval succes met alle plannen!

Nina Hobbysite zei

Ben benieuwd naar de boeken die je leest dit jaar. De beste wensen voor 2020.