maandag 27 januari 2020

Harley top


Een goed begin is het halve werk en dus heb ik vandaag maar eens een start gemaakt met mijn kleding voor het voorjaar.
Ik ben heel gemakkelijk begonnen met een shirtje dat ik al eerder maakte, de Harley top. Ik heb deze shirtjes veel gedragen dus was de keuze snel gemaakt om naar dit patroon terug te grijpen.

Ik wilde eigenlijk aan de slag met een van de lapjes die ik vorig jaar op de stoffenbeurs kocht maar dan zou ik ruim een halve meter overhouden en dat vond ik toch weer zonde. 
Dus ik ben in de kast op zoek gegaan naar een lap van 1 meter, want zo weinig is er maar nodig voor dit leuke basismodel, en ik vond dit stofje. Alleen een paar snippers bleven er over.....dit lapje kocht ik al langer geleden dan dat ik dacht. In mijn herinnering was het recenter maar ik kocht het al in 2014, toch fijn dat ik dat bijhou op mijn blog, maar hier is ie te zien tussen mijn aankopen. Gekocht toen Karteris nog in Zwolle zat, later is de winkel nog overgenomen en nu alweer een tijdje helemaal weg helaas.
Anyway, weer een lapje minder in mijn kast.....

Ik ben nu een beetje aan het kijken met welke kleuren ik dit komende voorjaar aan de slag wil, ik vind het altijd erg leuk om daar een plan (SWAP-Sewing with a plan) voor te maken, ik ga maar eens voorzichtig kijken hoever ik kom......of dat ik misschien toch voor diverse kleuren ga zonder een echt plan......

Patroon: Harley top uit La Maison Victor XL special in maat 48 (het shirt staat in andere maten ook in LMV 1/2015)

6 opmerkingen:

Tinneshobbyworld zei

Prachtige shirt! Wat fijn als je zelf je kledij kan maken. Het stofje vind ik echt leuk!
Lieve groetjes, Tinne

Mama C zei

Zo, jij bent het jaar goed gestart!! Ik ben benieuwd naar de rest van je SWAP.

Corrie zei

Groot gelijk dat je hetzelfde patroon gebruikte. Door de stof wordt het toch weer heel anders.
Leuke stof dit.

Jacqueline zei

Hele gave print! Sinds ik "dressing your truth" heb bekeken, ga ik een hele andere kleurenrichting op. Kan niet wachten tot de eerste stoffenbeurs bij ons in de buurt komt!
Heb jij nog genoeg of is een stoffenbeurs ook welkom?

Gerlily zei

Altijd fijn, een goed patroon. Sommige patronen heb ik al tig keer gebruikt en blijven favoriet. Altijd weer anders van een ander stofje. Door gaan zou ik zeggen, heb je straks een mooie zelfgemaakte zomer garderobe.

Nina Hobbysite zei

Mooi tshirt. Vast de eerste van velen.