dinsdag 28 april 2020

Nieuwe hoezen voor oude kussens....


Er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden, maar wij zijn bijna klaar voor de zomer. Een zomer aan huis misschien wel.....wie zal het zeggen, maar het zit er wel in. Eigenlijk zou ik vandaag met de jongens zijn vertrokken voor een leuk reisje maar dat kon natuurlijk niet doorgaan. 
Jammer, maar dat we op dit moment allemaal gezond zijn is veel en veel belangrijker.

We hebben besloten om het een en ander op te knappen in de achtertuin en daarom ben ik de afgelopen weken vooral met de verfkwast in de weer geweest. 3 grote emmers witte beits gingen er doorheen.....
Ik heb zeker geen hekel aan verven, maar was wel blij toen er een naaimachine-klusje in zicht kwam. 
We kochten bij de kringloop wat leuke meubeltjes voor onder de overkapping, o.a. 4 van deze bamboe stoelen. 
Er zaten wel kussens op maat bij, daar wilde ik graag nieuwe hoezen voor maken.


Ik kocht stof bij Kwantum.......


Ritsen had ik nog wel liggen.....


Zo waren ze eerst......


Ik heb de bovenkant losgetornd en dat als patroon voor de nieuwe kussens gebruikt.


Ik ben nooit alleen als ik met lapjes bezig ben :-)


Snel weer verder met het hoekje want ik vind het nog een beetje te kaal, het kan nog wel iets gezelliger :-) Wordt vervolgd....

5 opmerkingen:

Corrie zei

Die kussens vrolijken de boel alvast op. En de verf ook natuurlijk.
Heerlijk als er zo'n grote klus weer geklaard is.

Neeltje zei

Zo, dat frist op. Mooi stofje ook!

Gerlily zei

Dat gaat heel leuk worden. Ik ben dol op okergeel.

Nina Hobbysite zei

Die stoeltjes zo zo gezellig! En erg mooie kussens.

Nicole Claudia zei

Zo dat zijn mooie kussens geworden, en met witte beits is alles ook gelijk weer opgefrist. Dat wordt gezellig zitten onder de overkapping :)

Groetjes, Nicole