dinsdag 14 april 2020

Tuinblogje april


 

We zijn dit lange weekend lekker druk geweest in de achtertuin, de ene klus is nog niet helemaal af (keuken) maar we zijn al volop bezig met de volgende en ik ben vooral druk geweest met beits en verfkwast. Foto's volgen als alles af is en daar nemen we nog wel de rest van de maand voor, zoals het er nu uitziet. Het moet toch tussen andere verplichtingen door, dus stukje bij beetje komen we er wel. 


Het is natuurlijk bloesemtijd. Boven de kersenboom....en hieronder de perenboom.





Jongste timmerde ooit eens een nestkastje in het plaatselijke buurthuis en dat nestkastje wordt nu bewoond door een pimpelmeesje, zo leuk!


We zaaiden een kruidentuintje in.....



Het resultaat van de bolletjes, die ik afgelopen najaar heb geplant.....


En dan kocht ik nog prachtige geraniums, die ik verdeelde over voor-en achtertuin. 
Sommige in pot en andere in de grond.







To-do lijstje voor deze maand:

-verder met eerdergenoemde grote klus
-de aardbeienbakken kritisch bekijken en de nieuw gekochte aardbeien er eventueel tussen planten waar nodig. Ik heb ook nog 3 grote aardbeiplanten gekocht deze maand en die staan al in potten
-uitkijken naar een muntplantje
-onkruid in toom houden want ik zie weer soorten in de tuin waar ik het bestaan niet van wist.

Verder koop ik ook voor in huis wat vaker een bloemetje of plantje bij mijn wekelijkse boodschappen en dat hou ik er nog even in, ik word daar wel blij van.

Fijne week in goede gezondheid toegewenst! 

5 opmerkingen:

Gerlily zei

Lekker bezig blijven is het beste medicijn. Hier bloeien de geraniums van vorig jaar gewoon weer. En ook echt veel knoppen zelfs.

Marguerite zei

Heerlijk om weer in de tuin te kunnen klussen

Jacqueline zei

Echt zo heerlijk dat de zon scheen, het onkruid is hier weer redelijk onder controle, nu nog onderhouden :) Beitsen> dat staat bij ons ook dit jaar weer op het programma. Wij gaan weer op zoek naar beits die nu wat langer dan 1-2 jaar het volhoudt in ons klimaat, heb echt geen zin om het zo regelmatig te doen, haha.
Munt heb ik in overvloed, dus mocht je naar Amersfoort willen afreizen.... Heb geprobeerd het in te graven in een pot in de tuin, maar wandelt alsnog overal naar toe. Plukken en in water en thee gebruiken dan maar! Mijn man is nog steeds bezig een washok te creeeren in de bijkeuken (voorheen schuurtje, aangebouwd aan het huis en nu dus hal/bijkeuken). Zal heel blij zijn als dat af is en alle spullen weer een plekje hebben (de vriezer staat nu in de open keuken/woonkamer de afgelopen weken en ben hem zat...).Verder is onze oudste jarig vandaag, 22 alweer! Verzoek om chocoladetaart, dus die ga ik nu maar bakken en straks lekker ontbijt op bed :) Geniet van de week!!

Dreamstuff zei

Oh, leuk. Bij ons hebben de koolmezen hun intrek in ons huisje genomen. Het heeft jaren leeggestaan en is nu weer bewoond. Veel plezier met vogelkijken!

Neeltje zei

Wat leuk een bewoont vogelhuisje. Mooie bloemen en planten in de tuin ook.