donderdag 30 april 2020

April in vogelvlucht.....en nog een kussen...


Het is tijd voor m´n maandelijkse overzichtje.....ik heb zowaar een aantal dingen afgemaakt deze maand. De levensboom van macramé, de stoelkussens van eergisteren en ik maakte nog een heel groot kussen voor de houten bank. Deze keer heb ik alle kussens met rits gemaakt, iets meer werk maar het is later wel handiger met wassen. Gelukkig had ik voor dit grote kussen nog rits aan de meter liggen met losse runners, heel fijn om dat in huis te hebben. De stof is wederom van Kwantum, wat mij betreft hebben ze daar echt ideale stoffen voor dit soort dingen. Ik kocht deze grote lap in september vorig jaar tijdens de stoffenbeurs (en dan kijk ik ook altijd even bij Kwantum) 


En dan iets heel anders, ergens in het najaar van 2018 kocht ik bij Action een love2craft snij-en embossingmachine. Ik kan niet terugvinden of ik daar al eens eerder iets over heb geschreven maar ik was er in ieder geval nog niet heel actief mee aan de slag geweest. Daar hadden we in de afgelopen weken wel tijd voor. "We" want jongste deed gezellig mee. 
We maakten een paar kaartjes, om het apparaat een beetje onder de knie te krijgen. Moeilijk is het allemaal niet en vooral het embossen geeft een heel leuk effect.




Het zijn maar simpele probeersels, mijn talent ligt niet echt bij papier en karton maar het is wel leuk om mee te knutselen. Misschien leer ik nog een keer bij, want we gaan hier zeker wel mee door. Vooral in deze tijd sturen we toch wat vaker een kaartje. 


Ik moet dus nog even flink oefenen en ik hoop dan een voorraadje aan te gaan leggen van verschillende kaartjes....


Ik weet niet hoe het met jullie gaat, maar ik vind het doen van boodschappen echt geen pretje op het moment. Normaal heb ik er echt geen hekel aan maar ik vind de sfeer in de winkels niet echt fijn en dat is ook wel begrijpelijk natuurlijk. Ik deed altijd al een keer per week de boodschappen voor de hele week en dat probeer ik nu ook zoveel mogelijk te doen, maar vandaag was het gewoon echt veel te druk, niet leuk...... 
Meestal ga ik ook even naar Action. Het hobbyschap loop ik normaal wijselijk voorbij, maar nu verdween er regelmatig wat in m'n mandje :-) Het probleem is dat als je eenmaal wel gaat kijken in die vakken, je steeds meer dingen ziet die op je lijstje terecht komen.
Mooie papiertjes, clear stamps en stiften.....genoeg om ons mee te vermaken.
Ik moet alleen nog op zoek naar goede inkt in leuke kleuren.....


Dat was het deze maand, weer een rare maand, al treed er ook wel gewenning op aan de nieuwe situatie.
Sterkte allemaal en blijf vooral gezond!!!

6 opmerkingen:

Annet van Damme zei

Ik koop ook vaak stoffen bij de kwantum. Fijne stof voor zulk soort projecten.
De action heeft echt leuke dingen om eens wat uit te proberen voor weinig geld.
Waar gebruik je die stiften voor die bij de clear stamps op de foto staan? Ik stond er ook mee in mijn handen maar wist niet goed wat er mee te doen.

Mariette zei

Hoi Annet, ik wil ze gebruiken om de stempels mee in te kleuren. Je kunt met deze stiften ook mooie effecten maken met behulp van een penseel en water, veel mogelijkheden dus. Heb wel begrepen dat ze geschikt zijn voor dikker papier en aquarelpapier. Ik had al goede ervaringen met de gewone twinmarkers (op alcoholbasis) dat ik het aandurfde om deze te kopen. Maar ik moet ze nog goed uittesten.

Gerlily zei

Kwantum heeft inderdaad heel veel leuke stoffen om mee te decoreren. Moet er ook altijd even neuzen. Wil ook weer een stoel verven en van een nieuw dekje voorzien. Je kaarten zien er heel veelbelovend uit. Toch wel weer een voordeel van deze rare tijd, dat je zo eindelijk eens aan dingen toe komt, die je al zo lang zou willen doen. Erg leuk overzicht weer.

Corrie zei

Wat heerlijk dat je zo handig bent met de naaimachine. Zulke zelf gemaakte kussen zijn juist zo mooi en uniek.

Jacqueline zei

Wat een zonnig setje zo met die nieuwe kussens. Ik had zelf nooit aan de Kwantum gedacht met betrekking tot stof eerlijk gezegd, goede tip. Als ik me ertoe kan zetten, moet ik namelijk ook nieuwe kussens maken. Vorig jaar had ik alles "nieuw" gemaakt met dekbedovertrekken van de kringloop, maar we kwamen erachter dat er iets fout is gegaan met de kussenbox die we hadden aangschaft> water in gekomen en alles beschimmeld, zo balen.
Ik ben zelf ook helemaal niet creatief met karton/papier, dus vind dit al heel knap!

Vlijtige Lies zei

Alweer een maand voorbij! En wat voor maand. Leuke stoffen hebben ze inderdaad bij de Kwantum, ik moet mezelf er altijd wegslepen...zo verleidelijk. Goed dat je die ritsen erin hebt gezet, dan kun je de hoezen makkelijk wassen. Wat een gezellige kaarten. Knap hoor, ik heb daar dus dan net weer geen geduld voor. Maar in deze tijd versturen we wel veel kaarten dus, misschien moet ik het ook eens proberen. En dat boodschappen verhaal. Zo herkenbaar. Het voelt zo ongemakkelijk allemaal. Maar voor het goede doel. dus ook ik hou me aan de regels. Fijn weekend!