woensdag 19 augustus 2020

Tuinblogje augustus....


Soms denk ik er wel eens over na wat deze tuinblogjes eigenlijk toevoegen....ik heb nou eenmaal veel vaste planten en struiken in de tuin staan en ja, die bloeien elk jaar zo'n beetje rond dezelfde tijd. 
Maar zie ik al terugkijkend op de tuinblogjes ook wel dingen veranderen. Onze overkapping bijvoorbeeld, dat is toch echt wel een grote verandering geweest waardoor ik nu veel vaker buiten zit.  En ook voor volgend jaar staan er weer wat aanpassingen in de tuin gepland. Verderop in dit blogje nog een paar planten die ik heel lang niet meer in mijn tuin heb gehad, maar ik begin met een vaste waarde aan het einde van de zomer, namelijk de bolchrysant :-) Dit jaar koos ik voor mooie paarse, inmiddels hebben ze al een mooi plekje gekregen.



Vervolgens de perenboom, Sammie zit er graag onder....


Al jaren probeer ik zonnebloemen te zaaien, met wisselend succes. De laatste jaren werd het steeds niks, maar dit jaar hebben we geluk. Ze zijn prachtig en groot!



Vorig jaar zaaide ik ook al lathyrus, maar er kwamen geen bloemen in. Alleen maar groene slierten......
Dit jaar gaat het beter......zo mooi met al die verschillende kleuren.

Zal ik volgend jaar eens geluk hebben met de stokrozen?  Dit jaar heb ik wederom geen bloemen en blijven ze heel laag. Ik geef niet op  ;-)


Deze pluimhortensia is nu op z'n mooist, het blijft een plaatje vind ik.

Tot zover de foto's, nu nog even een to-do lijstje voor de rest van de maand en september:
-aardbeienstekjes in potjes planten
-pioenentakken afknippen (ik laat altijd een paar takken per struik staan, zodat die in juli en augustus nog wat zonlicht kunnen opnemen)
-hortensia Annabelle snoeien
-peren en appels plukken
-bolletjes voor het voorjaar inkopen

9 opmerkingen:

Marie zei

Stokrozen zijn tweejarig toch. Die moet je nu zaaien en dan bloeien ze volgend jaar.

anja zei

Wat de tuinblogjes toevoegen? Voor mij als lezer in ieder geval het plezier van mogen mee kijken naar al dat moois! Ik heb een paar grote bloembakken staan, die vorige jaren gevuld werden met eenjarigen. Dit jaar wilden we wat anders, en uiteindelijk kozen we ervoor om er Hebe in te zetten. Maar doordat Corona bij ons betekende overuren werken, kwam er niets van. En toen kwam er "iets" boven de grond. Zonnebloemen! Onze buurvrouw heeft een paar voerbakken voor vogels, en ik vermoed dat de vogels wat pitten hebben laten vallen, in de bloembakken. Zo leuk! Zeker omdat ik dit voorjaar wel zaad kocht voor zonnebloemen en stokrozen, maar daar ook niet aan toe kwam om te zaaien!

Elizabeth zei

Nee hoor, mij vervelen die tuinberichtjes niet... Altijd weer leuk om te zien hoe planten het doen in een bepaald seizoen.
Dit jaar begonnen mijn stokrozen prachtig te bloeien, maar ze zijn helemaal verdord en verschrompeld. Ik denk dat ik ze te weinig water heb gegeven. Goede aarde en 1x per week bemesten tijdens de bloei schijnt ook belangrijk te zijn!

Dreamstuff zei

Leuk om mee te kijken in je tuin. Bij mij is de stokroos ook laag (en nu al het tweede jaar) en vinden de slakken het heel erg lekker....

Mariette zei

Ja klopt, maar ik kocht ze al als een plantje in een potje dus misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Kan best zijn dat dat het toch is inderdaad, we zullen het volgend jaar zien!

Ria's Creaties zei

Prachtig tuinblogje.
Leuk om dat bij andere te zien hoe alles groeit en bloeit.
Groetjes Ria.

Gerlily zei

Nee, hoor leuk een tuinblogje. Dit jaar geen zonnebloemen en stokrozen geprobeerd. Mislukte steeds. Hoop snel mijn eerste bolchrysant te scoren. Ben er gek op. Ook omdat ze de herfst inluiden, mijn lievelings jaargetijde. Fijn weekend.

Nina Hobbysite zei

Ik vind de tuinblogjes altijd erg leuk. Ze maken me vrolijk al die bloemen.

Jacqueline zei

Hier ook fan van een tuinblogje. Voor mij zijn het juist de hele normale dingen die ik leuk vind om te lezen en te zien, daar haal ik inspiratie uit. Juist niet uit de gestylde foto's en verhalen. Maar misschien ben ik juist degene die gek is, haha.. die moeten er ook zijn :)