maandag 31 augustus 2020

Augustus in vogelvlucht....


En dan staat september alweer voor de deur.....augustus was een beetje vanalles wat. Deels nog schoolvakantie en de afgelopen twee weken zijn we al snel weer in het ritme gekomen van vroeg opstaan en broodtrommels maken ;-) 
Boeken moesten worden gekaft, een net nieuwe schooltas moest alweer worden gerepareerd etc. etc. Ik heb me echt niet verveeld......:-) 

De tie-dye avonturen heb ik hier en hier al uitgebreid beschreven dus daar laat ik het wat dat betreft bij. 

Ik borduurde nog een klein stukje aan de Halloween sampler, maar echt veel was dat ook niet. 

Momenteel verstuur ik best wel regelmatig een kaartje en eigenlijk is zelfgemaakt dan wel net zo leuk. Ik ben daar alleen nog niet zo geoefend in, dus ik heb echt nog wel veel te leren. Maar met alle mooie spulletjes die ik heb moet het toch een keer lukken. Hieronder de resultaten van deze poging:





Zo heb ik nu een paar kaartjes voor het grijpen liggen al zijn er natuurlijk nog veel meer gelegenheden, waarvoor ik kaarten in het voren zou willen maken. Ik kocht van die handige bewaarzakjes, zodat ze met envelop en al klaarliggen.

Ik gebruikte van Action: blanco kaartjes met envelop/clear stamps/aqua markers/bewaarzakjes
Wibra: stempelinkt en wit knutselkarton.
Ali: Clear stamps
En nog wat restjes bedrukt karton uit voorraad. 


Wat me wel op weg heeft geholpen was dat ik bij de kringloop een hele grote stapel kaarten-maak-tijdschriften tegenkwam. Echt een heeeele grote stapel. En ze waren ook nog eens maar 25 cent per stuk (!).....maar ik heb mezelf gedwongen om er 10 uit te kiezen. Want ik heb echt geen plek in huis voor die hele grote stapel. Ik heb rustig zitten bladeren want ik had de tijd op dat moment, ik ben erg tevreden met m'n buit, ik heb ook wat bladen met kerstkaarten gekozen, dat leek me wel leuk voor de komende tijd. 



Eerder die week had ik bij een andere kringloopwinkel ook al beet, maar dan op quilt-gebied. Ik vond een zakje met diverse patchwork vormen en een prachtige Engelstalig boek. Dat we bij zoveel kringloopwinkels waren was eigenlijk omdat we iets anders zochten, dus dit is eigenlijk bijvangst, maar wel leuke bijvangst :-)


Wisten jullie al dat er door de Corona-crisis in ieder geval 2 Britse borduurbladen gesneuveld zijn? Helaas was de publicatie van een groot aantal tijdschriften in de UK al sinds het voorjaar stil komen te liggen en een aantal zijn weer opgestart, waaronder The world of cross stitching hierboven. Jammer genoeg zal Cross stitch crazy (in mijn ogen toch wel de leukste) en Cross stitch Gold niet meer worden uitgegeven. Er zijn er nog meerdere die niet meer terug komen, maar dit vond ik wel de opvallendste twee. Vorig jaar kocht ik er nog een aantal in Engeland. Ik heb in Nederland nog niet gehoord dat er bladen zijn gestopt en ik hoop ook niet dat dat gaat gebeuren. 


In mijn vorige blog schreef ik al dat ik weer UWYH ga doen, maar in deze terugblik kan ik nog snel deze leuke kleurtjes laten zien die ik eerder deze maand kocht. Ik had ze nog niet eerder zien liggen, de groen is echt wel een stuk helderder dan op de foto. Maar het aanbod wisselt nogal per Zeeman dus misschien is dat wel oud nieuws voor jullie. Ik werd er in elk geval vrolijk van, vooral omdat ik heel veel oude Royal en Saskia in zwart, grijzen en wit heb liggen leek me dit wel leuk om te combineren. Dus jullie snappen wel, dat die UWYH echt wel zou moeten lukken gezien wat er de laatste tijd aan nieuwe dingen binnenkwam. 

Mijn plannen voor september:
-in ieder geval 1 ding van mijn WIP-lijstje afmaken, ik wil proberen om voor het einde van het jaar 3 projecten weg te kunnen strepen, lijkt me een mooie uitdaging.

En verder zie ik wel hoe het loopt, het is net waar ik zin in heb.....

5 opmerkingen:

Gerlily zei

Hele leuke kaartjes. Heb het vroeger ook veel gedaan. Eigengemaakt is toch het leukste. Jammer van de bladen. Ik koop ook regelmatig een Engels borduurblad. Moet ook weer eens bloggen. Het is er niet van gekomen, de laatste weken. Succes met je lijstje.

Jacqueline zei

Leuke kaarten geworden! Heel jammer van die bladen inderdaad, ben zelf gek op tijdschriften. Maar moet ook eerlijk bekennen dat ik ze vaak leen uit de Bieb en vanaf gisteren mag je ook weer komen lezen in de bieb, dus dan lees/bekijk ik de nieuwste graag daar. Heb nu alleen nog een abonnement op Naober en het abonnement op Landleven is opgezegd.
Hier ook alleen YWUH> heb nog veel verschillende dingen liggen wat wol en stof betreft. Maar omdat ik me waarschijnlijk laat omscholen en dat ook financiele consequenties heeft, moest hier in het budget gesnoeid worden. Maar hoef me niet te vervelen, heb bijvoorbeeld al een jaar de "Persian Tiles" deken in een doos liggen om te haken, oeps...

Mariette zei

@Jacqueline: ooh, ben wel benieuwd naar je Persian tiles! Heb je zelf foto's online staan toevallig ;-)?? Ik leen inderdaad ook wel eens tijdschriften uit de bieb, de keuze is niet heel groot, maar Hobby handig bijvoorbeeld hebben ze wel.
Succes met je omscholing, weet je al wat je gaat doen?

Dreamstuff zei

Wat en productiviteit! Knap om maar 10 bladen mee te nemen ;)

Nina Hobbysite zei

Goede vangst bij kringloop. Heel knap maar 10 tijdschriften. Prachtige kaartjes