donderdag 19 november 2020

Tuinblogje november


Er zijn nog wat puntjes op de i te zetten maar de tuin is bijna winterklaar. Ik las de laatste tijd wat berichten dat het helemaal niet zo goed is om de tuin helemaal op te ruimen en daarom heb ik in de voortuin veel blad laten liggen onder de grote hortensiastruiken. De achtertuin is redelijk bladvrij maar daar stond ook niet zoveel bladverliezend spul in. Ik heb de pampasgrassen echt heel flink teruggesnoeid. Ze waren echt veel te groot en vooral te breed geworden. 


De geraniums heb ik dit jaar voor het eerst -bij wijze van experiment- naar binnen gehaald. Ik had toch nog een stuk of 10 mooie planten en het ging me aan het hart om ze in de kliko te gooien. Ik heb de bloemen verwijderd en zal ook af en toe wat blad weghalen. Wordt vervolgd in het voorjaar.....


De salix snoeien was toch nog wel een flinke klus, daar had ik me een beetje op verkeken. 


Zo'n perenboom in de ruststand heeft ook wel wat......


Een uitgebloeide herfstaster  met daarom heen alweer kleine nieuwe plantjes, dat vind ik altijd zo mooi, het gaat gelijk weer door na het bloeien van de prachtige paarse bloemen.

Voorlopig is dit even het laatste tuinblogje, meestal is er gedurende de wintermaanden niet zoveel te melden. Mocht ik nou wel iets leuks hebben dan meld ik me voor wat betreft de tuin eerder weer en anders keert dit onderdeel weer terug in het voorjaar....

Verder kan ik zeggen dat ik druk ben met de afronding van een haakprojectje en buiten een aantal nog  te maken kadootjes richt ik me nu vooral even op het afmaken van wat lopende projecten. De weken vliegen werkelijk voorbij heb ik het gevoel en ik ben echt naar het einde van het jaar aan het toewerken. Zowel in huis, er liggen nog wat opruimklussen (wanneer niet, zucht.....), qua afspraken die dit jaar nog moeten en qua hobby. Ik heb de Silhouette spullen bijvoorbeeld even opgeborgen, daar kom ik niet meer aan toe dit jaar en ik wil ook niet in de verleiding komen om weer iets nieuws te beginnen. 

Fijn weekend alvast!!! 

2 opmerkingen:

Gerlily zei

Je tuin ligt er keurig bij. Ik heb afgelopen winter de geraniums buiten laten staan en van de zomer deden ze het gewoon weer. Succes met je nieuwe plannen en een fijn weekend.

Vlijtige Lies zei

Ik vind je tuin er keurig uitzien! Ik ruim wel wat op ,maar inderdaad bladeren laat ik voor wat ze zijn, goed voor de egels, en de bodem. Snoeien doe ik ook niet veel, krijg van die mooie taferelen met wat vorst/sneeuw! Hier in het voorjaar even druk druk om alles op orde te krijgen. Lekker even tijd voor andere dingen. Nu je de tuin niet in hoeft.