woensdag 24 februari 2021

Tuinblogje februari


Zo ligt er een dik pak sneeuw en zo zit je, zoals vanavond, voor het eerst in het seizoen in de avond buiten te eten....
bijzondere tijden :-) 
Toen die dikke laag sneeuw wegsmolt kwam veel moois tevoorschijn....
Zoals deze opkomende tulpenbollen, die ik in verschillende potten heb gezet.....


Veel knoppen in de hortensias.......




En her en der mooie krokusjes.....


Er is niet veel groen te zien, maar deze campanula maakt dat helemaal goed. De bloemetjes komen vast vanzelf wel weer....


En dan kocht ik nog wat inspiratie in de vorm van dit leuke tijdschrift. Af en toe koop ik deze en vooral nu het nieuwe tuinseizoen eraan komt vind ik het erg leuk om plannen te maken en me te laten inspireren door de prachtige foto's die erin staan. Ik kijk ook graag naar het televisieprogramma Gardeners' world op BBC, volgens mij begint het binnenkort weer.

Wat staat er globaal op het programma in de tuin in de komende maanden:
-planning maken, misschien wat nieuwe planten op het wensenlijstje zetten.
-onderhoudsklusjes: schutting opnieuw schilderen
-op zoek naar goede betonverf voor de tegels
-wat nieuwe deco en lampjes toevoegen
-rond 1 april kussens etc. onder de overkapping en verder inrichten
-zorgen dat er kleur in de tuin komt :-)

Ik heb er zin in! De basis is prima, vorig jaar zijn er genoeg grote veranderingen geweest, dit jaar is het thema: verbeteren :-)

Hebben jullie ook zo'n zin in het nieuwe tuinseizoen??

2 opmerkingen:

Gerlily zei

Mooie plannen. Hier wordt nog gesnoeid en gisteren bloemenzaad besteld.

Elizabeth zei

Fijn hè dat we weer in de tuin bezig kunnen zijn... Vorige week was ik er ook elke dag te vinden. Wat een leuke plannetjes heb je weer ...