woensdag 17 februari 2021

V-stitch deken is af.....


M'n eerste affo van m'n lijstje van vorig jaar is de v-stitch deken. Makkelijk haakwerk, zo makkelijk dat het me soms een beetje begon te vervelen. Het mooie van verloopgaren is dat je vanzelf wel effect krijgt, maar er zit weinig uitdaging in. Steeds een klein stukje verder haakte ik aan deze deken, het meest toch wel in de afgelopen kerstvakantie. Toen heb ik heel fijn 2 seizoenen Virgin River gekeken op Netflix en haken maar :-) Maar af is af en dit is een fijn dekentje voor onder onze overkapping later in het jaar. Ik heb 'm nu eerst even een wasbeurt gegeven en dan mag deze tot ik de overkapping weer ga inrichten binnen gebruikt worden.


Ik haakte er een heel simpel randje omheen. 


Guusje was m'n trouwe gezelschap tijdens het haken van deze deken :-)

Patroon: v-stitch
Haaknaald: 6
Garen: Lammy yarns Trendy colors. 75 % acryl en 25 % wol.

Ik gebruikte in totaal 4 hele cakes van 360 m en een deel van een 5e cake. 
 Ik ben niet gek op kleine restjes, maar de deken werd anders echt te groot.
De lengte is ruim 2 meter en dat vond ik wel genoeg.
Ik heb ook nog een andere kleurstelling van ditzelfde garen, maar daar heb ik andere plannen mee.

4 opmerkingen:

Gerlily zei

Een mooie eerste affo!

Elizabeth zei

Ja, ik snap dat je het een beetje saai ging vinden. Maar het is wel een hele mooie rustige deken! Zulke projecten zijn ideaal tijdens het kijken of luisteren naar iets. Of om in gezelschap aan te werken.
Nou, het wordt mooi weer volgende week. Wie weet kun je al naar buiten met je deken!

Vlijtige Lies zei

Nou jullie kunnen over een poosje warm onder de overkapping zitten. Mooie kleuren. Maar ik kan me wel wat voorstellen dat het wat ging vervelen.

Jacqueline zei

Wel door de cakes een prachtige deken geworden en welja, 2 meter he!! Altijd leuk om iets af te vinken👍😊