zondag 2 oktober 2011

Zomaar een weekend in oktober......

........nou, niet zomaar een weekend natuurlijk. Het was werkelijk prachtig weer voor de tijd van het jaar. Vanmiddag hebben we genoten van het zonnetje in de tuin, heerlijk! Voor Oliver heb ik de box in de tuin gezet voor Sara hebben we de deksel van de zandbak snel gevuld met water, zo kon ze lekker kliederen. Dit weer voelt echt als een kadootje na een wat het weer betreft niet zo mooie zomer. Ik heb me vermaakt met m'n granny stripe deken in wording. Afgelopen vrijdag heb ik deze opgezet. Een eerdere poging heb ik uitgehaald, de lossenketting bleek ik veel te strak opgezet te hebben, na twee toeren stokjes haken begon het om te krullen. Gelukkig was ik nog niet ver en ben ik overnieuw begonnen. Nu ziet het er beter uit en ik word helemaal vrolijk van al die mooie kleurtjes.
Op de middelste foto laat Sara haar haarvlechtje zien. Afgelopen zaterdag was er braderie in ons dorp en meestal staat er dan zo'n Zuid-Amerikaanse kraam waar je o.a. mooie vlechtjes kan laten maken. Sara vindt dat altijd wel leuk om er eentje uit te kiezen, dat is al een soort traditie geworden, zodoende heeft ze nu deze vrolijke kleurtjes in haar haren.

5 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Ik word nu al vrolijk van je deken, wat een leuke kleurtjes!
Ik ben zelf ook aan het haken geslagen maar moet er nog erg inkomen. Voorkant kussenhoes is af, even met testbolletjes van de Wibra. Waar haal jij je haakkatoen vandaan?
Laura wil graag "iets" voor in haar kamer met turquoise tinten...

Mariette zei

@Sylvia: ik heb een berichtje op je blog achtergelaten ;-)

Zaanse Zolder zei

hai Mariƫtte,

hotmail deed raar, ook maar ff zo...

thanks....

dat spul van de Wibra is niet zo bijzonder hoor, het is katoen trouwens. Het zijn meer draadjes op 1 draad zegmaar en je steekt er dus zo steeds doorheen.

Maar om te proberen wel handig. Kijk als ik een heel mooi project ga maken wil ik wel wat goeds natuurlijk. Misschien kan Sint wat meenemen hahaha.

ik ga eens kijken op die site !!! en bij jou natuurlijk ;-))

groetjes van Sylvia

Vlijtige Lies zei

Noem het maar zomaar:) heel bijzonder z'on weekend in oktober..genieten dus!En dat hebben jullie rijkelijk gedaan zo te zien,heerlijk.

Anoniem zei

Dat was nog eens echt genieten, niet??
Het voelde echt als een kadootje!

Het maakt die miezerige zomer helemaal goed!!

Groetjes Thea ♥