woensdag 27 september 2017

Stoffenspektakel Zwolle


Hierbij mijn zeer bescheiden buit van het spektakel van vandaag. Drie lappen, allemaal van dezelfde kraam (Driessen).
Het is niet veel maar desondanks ben ik er toch heel blij mee, het zijn helemaal mijn kleuren.
Van boven naar beneden zijn het een tricot suedine (heel zacht en soepel), een effen Punta di Roma en tenslotte nog een jacquard jersey met oker stip. Van alledrie heb ik 2.5 m gekocht dus fijne ruime afmetingen om er vanalles van te kunnen maken.

Maar ik denk nu aan een shirt of jurkje van de tricot, een jasje/vest van de Punta en een vest van de jacquard jersey.
Kan nog veranderen en om die reden heb ik er ook nog geen fournituren bijgekocht. Wat ik nog nodig ben koop ik dan nog wel op de plaatselijke markt.

Ik was met een lijstje op pad en heb zeker niet alles kunnen vinden wat ik zocht. Het was er ongetwijfeld want genoeg aanbod maar het was zo verschrikkelijk druk vanochtend, je kon vaak niet rustig bij de kramen kijken.
(Note to self: volgende keer eens op een ander tijdstip gaan)

Ik denk dat ik op een later moment in het jaar nog wel eens stof in ga proberen te slaan, hetzij op een markt, hetzij online. Eerst maar weer eens in het kleding-maak-ritme komen, want de gordijnensaga is gelukkig bijna ten einde dus ik mag bijna los :-)

6 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Mooie buit en zo is het ook te overzien toch. Ik ben benieuwd naar je creaties, succes.

Gerlily zei

Mooie buit, benieuwd naar het resultaat! Soms kan her inderdaad te druk zijn.

Neeltje zei

Mooie buit hoor!

Corina zei

Mooi stoffen hoor.

Anoniem zei

Dezelfde smaak geloof ik. De bovenste stof kocht ik ook. En die beneden ligt ook. Denk ik tenminste.Je voelt het bolletje zitten bij die stof. Lijkt erg dun, maar valt wel mee.

In Eindhoven was het Zondag ook zo druk. We zijn later nog eens terug gegaan, toen was het erg rustig.

Veel suc6, ik ben benieuwd wat je er van maakt.

Fijn weekend.

Nina Hobbysite zei

Prachtige stoffen.
De bovenste lijkt mij zo gaaf. En stipjes altijd goed.