donderdag 26 april 2018

Update tuin

 

In mijn vorige blogpost over de tuin, ongeveer een maand geleden, liet ik de vorderingen zien van de veranderingen in de achtertuin. Nu zijn we weer een stuk verder gekomen en is het einde van de klus wel in zicht.
Het stukje op de bovenste foto is inmiddels een stuk groener dan in maart, mede door het ingezaaide gras en de struiken die na de prachtige dagen ineens vol zaten met groen blaadjes. Ook de border is wat kleurige bloemetjes rijker. Qua verlichting heb ik nieuwe solar lampjes geplaatst.

 

 

De grote trampoline is opgebouwd en staat nu op een voor ons perfecte plek. Deze heeft door de jaren heen al op verschillende plaatsen in de tuin gestaan en altijd voelde het alsof hij in de weg stond, half op het terras of op het pad naar de schuur, nu niet meer.


De schutting is opnieuw voorzien van een witte verflaag en de tegels zijn donker geverfd met betonverf. Op deze plek zit je vroeg in de middag lekker in het zonnetje.


We hadden nog wat verf over dus mocht het waterornament ook nog een opknapbeurtje krijgen.


Iets wat meer werk was dan ik had verwacht waren de aardbeien, ik had heel veel stekjes en niet allemaal zijn ze goed de winter doorgekomen. Ook in de oudere bakken zaten wat planten die niet best meer waren, de slechte heb ik verwijderd en vervangen door jonge plantjes. Nu is het een mix van jong en oud, ben er benieuwd hoe dat gaat deze zomer en of ik wederom zoveel kan stekken.


Prachtige perenbloesem.....




Van het lijstje in mijn vorige blogpost heb ik alleen het gezellige zitje nog over. 
We zitten er praktisch gezien al wel en hebben in de mooie week al een paar keer buiten gegeten, maar het geheel is me nog niet helemaal naar m'n zin dus nog geen foto's hiervan ;-)

Wel kan ik melden dat deze tuinbank daarbij staat en dat ik bezig ben met een groot kussen hiervoor. 

Een ding kan ik al wel zeggen, ik was in eerste instantie van plan minder kleur in de tuin te gebruiken. Het leek me mooi om wit als hoofdkleur te gebruiken, dat is wel echt mislukt. Binnen no-time kwam ik deze grote kleurige bloempotten tegen en was ik verkocht. Ook heb ik nu al diverse kleuren bloemen in de tuin. En ik vind het wel best ook, kleur hoort gewoon bij mij :-) Belangrijkste doelstelling was toch wel een tuin waarin de kinderen lekker kunnen chillen en spelen en wijzelf na een drukke dag kunnen bijkomen. Al met al zijn we tevreden, we hebben er relatief weinig kosten aan gehad. Meeste uitgaven zaten in het zand voor het tegelen, het grind en de huur van een aanhangwagen voor vervoer van de materialen. Daarnaast nog wat klein decoratiespul. De rest was vooral verplaatsen van  materialen/planten en spullen die we al hadden opnieuw gebruiken. Ook de verf hadden we nog staan. Marktplaats was goed voor gratis tegels en de grote keien. Vooral omdat we vantevoren het doel hadden om dit alles met een beperkt budget te doen zijn we erg blij hoe alles heeft uitgepakt. Wel even een extra compliment voor mijn man die, naast zijn drukke werk in ploegendiensten, heel veel van zijn vrije uurtjes in de tuin aan het werk is geweest voor de zware klussen :-)

Lijstje voor volgende maand (ik denk het laatste lijstje, vanaf dan zal het vooral onderhoud zijn):
-zitje afmaken
-kale plekken gras bijzaaien
-nog wat perkplantjes toevoegen
-speelplek cq. zandbak voor Oliver regelen want hij rommelt nog erg graag met zand en water.

2 opmerkingen:

Ria's Creaties zei

Hallo Mariette.
Het ziet er allemaal prachtig en gezellig uit.
Inderdaad een compliment voor de verrichte arbeid.
Leuk al die hoekjes en voor de kinderen een fijn speelplek.
Groetjes Ria.

Corina zei

Ziet er gezellig uit en word ook al mooi nu nog de punten op de i en je bent klaar.