maandag 6 augustus 2018

Simpele shortjes....


Soms kunnen de meeste simpele naaiwerkjes de meest dankbare werkjes zijn om te maken.
Neem bijvoorbeeld deze serie korte broeken die ik 4 jaar geleden heb gemaakt.
Die zijn tot en met vorige zomer met veel plezier gedragen. Dit jaar bleken ze echt te klein en was er behoefte aan nieuwe. In mei maakte ik er al een maar met de aanhoudende zomer mochten er nog wel een paar bij.
Dit zijn broekjes die in-en rondom huis gedragen worden, de dame wil van huis niet zonder een van haar zwarte skinny jeans gezien worden ;-)
Maar dat ze veel gebruikt zullen worden is een ding wat zeker is.


Het eenvoudige patroon met elastiek in de taille en zakken staat in bovenstaand tijdschrift, ik maakte maat M.
De stoffen zijn allemaal katoentjes uit voorraad, allemaal al vele jaren oud.

Dit zijn gelijk de laatste kledingstukken voor dit zomerseizoen. Ik ga m'n lappen bekijken en sorteren en plannen maken voor de herfst/winter. Afgelopen zaterdag heb ik tijdens het shoppen al veel leuke dingen in de winkels zien hangen, voor de inspiratie heel goed! Ik denk in ieder geval dat er meer kledingstukken voor mezelf aan gaan komen. Deze twee zomerse shirts die ik in het voorjaar heb gemaakt draag ik vaak dus dat is wel voor herhaling vatbaar.

2 opmerkingen:

Gerlily zei

Nog steeds leuke stofjes. Fijn als iets vaak gedrsgen wordt. En als je een goed patroon hebt, kun je eindeloos varieren met stofjes.

Nina Hobbysite zei

Altijd handig zulke broekjes in leuke stofjes. Ik kan mij voorstellen dat ze deze graag draagt.