donderdag 19 september 2019

Quilt update


Allereerst blok 9, het september blok, van Country Meppie....het begin van een nieuwe rij.


Blok 4 van de Ultimate beginner quilt.... Half square triangle four patch....



Blok 5.....Hourglass four patch....dat was best een pittige om te maken voor een beginner als ik. De eerste versie is de prullenbak in gegaan en vervolgens ben ik helemaal overnieuw met dit blok begonnen en nu vind ik het blok wel ok.


Tenslotte blok 6 van vorige week donderdag.....het Lattice block. Die was een stuk makkelijker dan blok 5.

Ik leer hier echt heel veel van. Ik merk nu ook dat mijn gekozen stofjes niet ideaal zijn. Ik snap nu waarom quiltstoffen vaak fijnere printjes hebben, die ook nog eens niet een bepaalde stofrichting hebben. Maar dat geeft allemaal niet, om te beginnen gaat het prima met de stoffen die ik al in de kast had. Quiltstoffen shoppen kan altijd nog -) De Country Meppie is voor mij echt een herinneringsquilt aan het worden, waarin het grootste deel stoffen verwerkt zijn waar ik jaren terug veel kinderkleding van gemaakt heb, en daar ben ik heel tevreden over. 

Deze Ultimate beginner quilt zie ik echt als een leerproject, er worden veel handigheidjes uitgelegd in de bijbehorende filmpjes. Vandaag staat alweer blok 7 van de 9 online, dus het tempo ligt best hoog. Maar dat blok moet even wachten, het is nu weer even tijd voor andere dingen. Ik ga me dit weekend focussen op een project, die al veel te lang een WIP is..........en voordat ik iets nieuws begin wil ik die graag afronden.

Een beetje vroeg, maar toch alvast een heel fijn weekend toegewenst, geniet van het mooie weer!

4 opmerkingen:

Corrie zei

Zo blijkt maar weer: al doende leert men. Heel leuk dat er zoveel bekende stofjes voor jou inzitten. Ik vind het knap gedaan al dat gepriegel.

Tinneshobbyworld zei

Toch een super knappe prestatie! Hiervoor moet je veel tijd en geduld hebben denk ik, niet?

Groetjes, Tinne

Nicole Claudia zei

Leuk om stap voor stap verschillende blokken te maken. Op die manier leer je ook allerlei technieken en handigheidjes, lijkt mij. Dat wordt een hele vrolijke lapjesdeken!!

Gerlily zei

Dat ziet er heerlijk fleurig uit. Groot gelijk dat je het eerst uit probeert. Quiltstoffen zijn best duur. Fijn weekend.