zaterdag 21 september 2019

Shoplog


Vandaag was er magazijnopruiming bij Hobbykamer de Blauwe vlinder in Dronten. 
En ik vond het wel de moeite waard om er naartoe te rijden. Alhoewel ik zoveel mogelijk UWYH probeer te doen dit jaar (voor stoffen gaat dat heel goed) blijkt dat toch lastig met betrekking tot allerlei leuke wolletjes :-)
Tot nu toe viel het nog wel mee, in het voorjaar kocht ik een box met garen, waarvan inmiddels de helft opgehaakt is, en dat was het wel. 

Maar vandaag dus de magazijnopruiming......mijn oog viel op de Scheepjes Velvet Colour crafter. Ik haakte al eerder een dekentje van de effen Scheepjes Colour crafter en dat is mij goed bevallen. Nu dus deze leuke gemeleerde variant. Ik kocht 6 bollen van 300 meter elk dus ik kan er veel verschillende dingen van maken.


De rest van de garens die ik vandaag kocht zijn allemaal van Katia. Ik heb daar voor zover ik me kan herinneren nog niet eerder mee gewerkt. Wel heb ik er eens een breiboek van gekocht. Als eerste een leuk kleurig bolletje sokkengaren.


Gemeleerd garen als basiskleur voor een knuffel, misschien wel meer dan 1, hangt ervan af hoe het weghaakt. Er zit 120 meter op 1 bolletje en ik nam er 4.


Dan nog deze beauties.......mooi verloopgaren met de bedoeling er een sjaal of omslagdoek van te maken. Er zit 300 meter op een bol dus dat moet lukken.


Dan deze geweldige cake. Ik ben heel benieuwd hoe deze ophaakt, het zijn helemaal mijn kleuren....het is half katoen, half acryl en er zit 800 m op.


Patronen.......


En dan te bedenken dat ik eerder deze week al was gevallen voor deze nieuwe kleur Royal garen bij Zeeman........wie mij op Instagram volgt had deze bruine bolletjes vast al voorbij zien komen. Daar heet ik mariettefs, dus daar ben je van harte welkom om mij te volgen. Er komen daar ook nog wel eens andere dingen voorbij die ik hier niet plaats.
 Bloggen blijf ik ook gezellig doen hoor....

Ik kom de herfst en winter wel door :-)
Fijn weekend nog!

P.S. Ik krijg vragen of het allemaal goedkoop was, omdat ik zoveel in een keer kocht. Ik vond van wel, het was allemaal leuk geprijsd. Klein voorbeeld: de Flash Rainbow cake is normaal 17,95 en was gisteren 5 euro. 

2 opmerkingen:

Nina Hobbysite zei

Wat een mooie aankopen. Inderdaad leuke prijzen. Ben benieuwd wat allemaal gaat worden. Zo leuk! Je quilt wordt prachtig!

Gerlily zei

Wat een heerlijke bolletjes. Kan me voorstellen dat je er voor viel. Die laatste vind ik echt super. Zo'n mooie kleur. Benieuwd wat het allemaal gaat worden.