maandag 30 september 2019

September in vogelvlucht en de Stoffenbeurs

De laatste dag van de maand en dus is het de hoogste tijd voor m'n maandoverzichtje.
Qua naaiwerk maakte ik alleen 5 quiltblokken voor de 2 verschillende quilts waarmee ik bezig ben.
Ik haakte ook een klein lief beertje.

Verder is september altijd een drukke maand met 2 verjaardagen in ons gezin. Daar hoorde het een en ander aan bakwerk bij. Ik maakte o.a brownies en caramel shortcake (beide recepten van Laura's bakery). De brownies waren zo lekker dat ik voor de tweede verjaardag een dubbele hoeveelheid heb gebakken. Ik maakte ook nog een kwarktaart en een Oreo-taart (maar die was eigenlijk veel te heftig, gevuld met botercreme met daarin stukjes Oreo).

Jongste had een heel duidelijk idee over de te maken traktaties. Punt 1 moesten ze echt zelfgemaakt zijn :-) Geen kant-en-klare zakjes chips dus, haha. Punt 2 moest het iets met Minecraft te maken hebben. Daar kwam Pinterest goed van pas....


Het werden deze TNT pakketjes, samen gemaakt van snoepkabels en gekleurde dropveters.
Helemaal na-geaapt van foto's op Pinterest, maar wel een groot succes!


Vandaag was er stoffenbeurs. Ik heb me het hele jaar al best wel braaf gedragen met betrekking tot het kopen van stoffen. Ik kreeg wat lappen en ik nam een pakket mooie tricots over. Maar sinds juli vorig jaar heb ik verder geen stoffen meer gekocht. Niet online en niet in het echt.
Vorig najaar en dit voorjaar ben ik niet naar de beurzen geweest......

Dus ik mocht weer eens op pad van mezelf....het enige wat tegenzat was het vreselijk slechte weer van vandaag. Na de lunch werd het wat droger (af en toe) en ben ik in de auto gestapt. En gelukkig 
maar want wat lagen er veel mooie stoffen. Het was echt lang geleden dat ik zoveel prachtige stoffen kon vinden en ook nog een beetje redelijk geprijsd. 

Ik had wel twee regels:
-zwart en grijs vermijden, want deze kleuren domineren mijn stoffenkast. Wat mij betreft goed geslaagd want dit zijn kleuren waar ik nog weinig lappen van had.
-een doel bij elke lap die ik kocht. 
Dat is voor elke lap gelukt behalve bij de geweldige lama stof. Al kan het maar zo zijn dat dit een tas wordt, maar het is ook leuk voor kussens......die staat dus nog niet helemaal vast.


En dan kocht ik nog een lap katoen voor de Ultimate beginner quilt. Ik maak deze van restanten en kleinere lapjes maar heb ook nog een grote lap stof nodig en mijn keuze is op dit katoentje gevallen.

Ik ga deze week nog een lijstje maken van benodigde fournituren, want die koop ik het liefst bij mijn vaste kraam op de markt. En dan lekker aan de slag. 

Nieuwe patronen ( de nieuwe Knip vond ik erg leuk, en er was ook nog een geweldige Burda oktober), nieuwe stoffen en nieuwe wolletjes. Ik kan er weer even tegenaan, van UWYH is nu weinig sprake meer maar ik kan hier wel heel erg blij van worden.

5 opmerkingen:

Gerlily zei

Nog gefeliciteerd met de twee verjaardagen. Wat een leuke traktatie. Wat een heerlijke buit aan stoffen. Veel plezier ermee.

Ria's Creaties zei

Leuk de traktaties.
En je stoffen zijn ook erg mooi.
Succes met alles en je kan weer vooruit.
Groetjes Ria.

Margaret zei

Mooie aankomen. Juist als je een tijd niet naar een beurs gaat, zie je weer veel mooie nieuwe dingen. Nu kun je lekker aan de slag om mooie kleding te maken. Ik ben benieuwd naar jouw eerste naaiporject.

Groetjes, Margaret

Nina Hobbysite zei

Prachtige stoffen. Ben benieuwd wat je er van kan maken.

marmarel zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardagen, hier ook verjaardagentijd. Wat een leuke stoffen en de traktatie is erg origineel. Leuk dat er niet standaard voor chipszakjes gekozen wordt. Ik zie beertje Donato in je overzichtsfoto, ik heb er ook al meerdere gemaakt. Zo'n leuk patroon.
Groetjes, Marijke