donderdag 24 oktober 2019

Boekentips gevraagd


In de categorie luxeproblemen heb ik een vraag aan jullie. De meeste lezers hebben namelijk denk ik wel een beetje een idee van wat ik leuk vind op hobbygebied.....

Ik heb een cadeaubon in mijn bol account staan en vind het leuk om deze te besteden aan een hobbyboek. 
Dit jaar heb ik Sjaals haken van Sascha gekocht en recent nog het superschattige boekje Amigurumi hartendiefjes, meer niet.

Aan de ene kant zie ik wel het een en ander wat me leuk lijkt, aan de andere kant heb ik ook al wel wat in de kast staan.

Wie heeft de ultieme boekentip voor me?

Mag haken of breien zijn, of kleding maken. Quilting niet want daar heb ik onlangs nog een aantal boeken over gekregen, daar kan ik nog even mee voort.

Ik wilde eerst kijken op Kreadoe voor ideeën maar heb besloten om daar niet heen te gaan dus probeer ik het maar zo.

Ik heb ook een aantal boeken die het niet worden:
-Vesten haken van Saskia Laan (prachtig boek maar alle maten staan beschreven tot en met L en ik ben niet zo'n held in zelf aanpassen)
-Hondjes van sokkenwol (ben fan van MyKrissiedolls maar dit thema spreekt me minder aan, ben meer van de katten ;-)
-Sokken haken omdat ik ze eerst wil leren breien ;-)

Ik ben heel benieuwd...... mag ook best een ouder boek zijn, al is bij nieuwere boeken de kans kleiner dat ik het al heb....

10 opmerkingen:

Groetsels zei

Op mijn verlanglijstje staat I love sweaters

Margriet Post zei

Een boek over sokken leren breien? Of heb je dat al?
Verder koop ik zelf heel weinig hobby boeken, dus kan je niet verder helpen.

Mariette zei

Inderdaad een heel mooi boek, die heb ik al in huis ;-) dank voor je reactie!

Mariette zei

Ik heb "Sokken brei je zo" maar ik heb inmiddels een fijne youtube tutorial gevonden om het te leren. Dankjewel!

Gerlily zei

Ik ben de laatste maanden kritisch door mijn hobby boeken gegaan en heb er veel verkocht. Vaak gekocht in een "vlaag van hebberigheid (schaam)" en er dan uiteindelijk toch niks mee gedaan. Nu leen ik ze eerst van de bieb om te kijken, op mijn gemak, of ik het echt leuk vind. Sokken breien stond ook hoog op mijn verlanglijstje. Het lukte nooit, ik strandde vaak bij de hiel. Nu het boek Soxxbook 1 gekocht en warempel mijn eerste sok is een feit. Een aanrader dus. Uiteraard had ik het eerst van de bieb geleend. Vanmorgen Soxxbook 2 opgehaald bij de bieb. Succes en fijn weekend.

Mariette zei

Dat is een goed tip al duurt het hier altijd heel lang voordat bepaalde boeken te lenen zijn omdat er vaak veel reserveringen opstaan. Ik ga zeker eens naar dat Soxx book kijken, die komt op mijn lijstje van nader te bekijken boeken, dankjewel!

Mariette zei

Haha nu krijg ik net de tip dat het Soxx book erg leuk is, toch maar eens naar kijken ;-)

Sofie zei

Ja, het soxxbook, of het boek van Dendennis en Wim dat net uitgekomen is om sokken te breien... Hihi, ik wil het ook!
Fijne groetjes Sofie

Margaret zei

Als je sokken wilt breien, dan zijn de soxxboeken een echte aanrader. Het sokkenboek van Dendennis heb ik nog niet gebruikt, dus dat durf ik niet aan te prijzen.
Er komen in de komende tijd veel nieuwe haak- en breiboeken uit, dus kijk gewoon eens in on(online)wolwinkels.
Als je kleding wilt haken of breien, dan raad ik je de magazines van Phildar, Lang of andere merken garens aan. Daar staan vaak patronen in meerdere maten in in tegenstelling tot sommige recente haakboeken met kleding.

Groetjes, Margaret

Mariette zei

Dankjewel voor alle tips! Het is toch een sokken-breiboek geworden en wel die van Dendennis en Mr.Knitbear. Het soxxbook ga ik misschien later nog eens bekijken, ik denk dat ik hier eerst wel mee voort kan :-)