donderdag 10 oktober 2019

Throwback thursday oktober


Bijna exact 10 jaar geleden maakte ik deze truien voor mijn toen 5-jarige meisje.....
Ik kon haar niet blijer maken dan met een kledingstuk met veel borduursels erop. Dat deed ik ook met veel plezier, ik heb wat afgeborduurd in die jaren. 

Hieronder hetzelfde patroon maar dan in een andere uitvoering.
Ik knipte toen vaak kleding in serie, borduurtjes erbij zoeken en vervolgens in elkaar zetten...
dat laatste was nog het minste werk.


Mijn favoriete patronen waren de Farbenmix patronen en deze trui is toch ook wel echt een voorbeeld van hoe snel de mode verandert in tien jaar. 
2009 is nog steeds het jaar waarin ik de meeste kledingstukken heb gemaakt, doordeweek zat ik elke avond op zolder achter de machines. Mooie tijd was dat...........
Bijna haar hele garderobe was zelfgemaakt en ze wilde altijd graag voor me poseren -)
Tijden zijn veranderd, al kreeg ik toch onlangs de vraag of ik niet weer eens iets voor haar wilde maken, dus wie weet........-)

De originele blogposts zijn hier te vinden: klik en klik

3 opmerkingen:

Corrie zei

Wat was de kleding toen toch wijd.

Gerlily zei

Zo herkenbaar: je uitleven op de borduurmachine en met de Farbenmix patronen. Ik weet er met twee dochters alles van. Fijn weekend.

Tinneshobbyworld zei

Leuk gedaan.Wou dat ik het ook kon. Lieve groetjes, Tinne