dinsdag 29 oktober 2019

Tuinblogje oktober


Wat een schitterend weer is het toch vandaag! Echt genieten!
Helaas heb ik andere verplichtingen, anders was ik aan de slag gegaan in de tuin. Misschien morgenmiddag.....

Aan de perenboom hangt nog maar weinig blad.......


De herfstaster heeft z'n mooiste tijd wel gehad.......

Twee weken geleden ben ik begonnen met snoeien, de appel-en de perenboom, de hortensia Annabelle en de pluimhortensia. Gelukkig maar want toen zat de gft-bak al propvol. 
Nu is deze weer leeg en kan ik beginnen aan de volgende ronde. Ik ga de hortenisabloemen van de gewone hortensia verwijderen, normaal laat ik ze zitten en dan drogen ze zo mooi, maar door de hitte in de zomer zien ze er nu al niet meer uit helaas. Die moeten er dus af......

Dan moeten de rozen gesnoeid en de eenjarigen eruit.
En dan gaan we weer opbouwen -)
De winterviooltjes zijn al geplant. En dan stop ik ook ,zoals bijna elk jaar, nieuwe bollen in de grond.


Ik vond ze dit jaar prijziger dan anders, zelfs bij de budget winkels, is dat jullie ook opgevallen? Toch heb ik een paar mooie gevonden, dus we gaan zien hoe ze er volgend jaar bij staan.


To-do lijstje
-snoeien en opruimen
-bollen planten
-nog meer aandacht voor de vogeltjes m.a.w. voedsel ophangen

2 opmerkingen:

Corrie zei

Ja die tuin in de herfst, dat vraagt toch altijd nog heel wat werk. En het wordt er alleen maar kaler door. Maar het staat ook wel weer lekker opgeruimd. Ik koop eigenlijk nooit geen bollen. Er komt gewoon nooit van.

Gerlily zei

Ja, nog best veel werk om je tuin weer winterklaar te maken. Hier is de klus ook bijna geklaard.