zaterdag 16 november 2019

Eindejaarslijstje......


....of toch maar niet......

De afgelopen jaren liet ik rond deze tijd altijd mijn eindejaarslijstje zien, maar dit jaar niet, omdat ik niet zoveel heb wat ik per se af wil ronden voor de jaarwisseling.

Aan de zijkant van mijn blog staat altijd dit overzichtje met daarop alle Work in progress.
Dit staat er momenteel op, meer WIPjes zijn er niet. 

Door het langdurige-draak-project heb ik besloten eerder te stoppen met projecten die me toch niet liggen. En dat geldt dus ook voor het kersenmeisje. Hoe leuk ik haar ook vind, gepriegel met haaknaald 1,5 en dan die dunne beentjes en armen is niets voor mij. Ik haak mijn amigurumi altijd op haaknaald 2, dus dat lijkt niet eens zo'n heel groot verschil, maar dat zijn dan toch vaak minder priegelige patronen.

Zo, dat lucht op, haha. En het katoen wordt wel weer ergens anders voor gebruikt.

Ik ben ook nog eens een sjaal begonnen uit het prachtige boek van Sascha, maar ik was niet heel blij met het garen, had toch liever iets met verloop erin, dus daar waag ik nog wel eens een poging voor. Deze heeft het WIP-lijstje niet eens gehaald.

Het borduurwerk ga ik lekker de tijd voor nemen, ik borduur bij vlagen en wil daar geen haastwerk van maken. En die quilts staan ook niet op tijd....Country Meppie duurt ook nog tot en met december, de andere is al wel afgelopen maar daar  doe ik iets langer over.

Lang verhaal kort..............het enige project dat ik echt dit jaar wil afmaken is de Diamond Painting van onze kat Guusje. Die wil ik echt niet meenemen naar 2020. En verder ga ik de rest van het jaar lekker alles op m'n gemakje doen, geen eindejaars-stress hier ;-) Jippie -)))) Qua haken en breien ligt het even helemaal open waar ik aan ga beginnen, in ieder geval staat er een deken op het programma.

Ik heb nog wel wat plannetjes in mijn hoofd en ik ga zeker nog wat nieuwe projecten beginnen in de komende weken, dus hou m'n blog zeker in de gaten. 
Het WIP lijstje blijft in ieder geval ook in 2020 op mijn blog staan.

Hebben jullie projecten die je graag dit jaar nog af wilt ronden?

5 opmerkingen:

Gerlily zei

Nog steeds benieuwd welke deken je gaat maken. Volgende week komt de nieuwe van Lucy van Attic 24 online. Daar ben ik zo benieuwd naar. Zal ik wel, zal ik niet. Zucht, je kent het vast wel. Fijn weekend.

Ria's Creaties zei


Ja ik snap het met gepriegel ik haak ook het liefs op 2 of 2,5.
En dat kleine lig mij ook niet.
Lekker alles op je eigen tempo.
Ik heb meestal een paar werkjes een beetje afwisselen.
Een pop haken en een deken breien.
Fijn weekend.

marmarel zei

Ik heb ook weleens amigurumi gehaakt op een dunne naald, maar vooral bij de armen en benen vind ik dat geen succes. Voor doily's vind ik het wel weer mooi en geen probleem omdat je niet rond hoeft te haken.
Ik heb het laatst ook gedaan: Wat oude projectjes uitgehaald en besloten dat ik ze niet af ga maken. Ik heb hier nog heel veel wat in in elkaar moet zetten voor een markt en voor een bestelling. Dat moet dus af voor eind november. In de maand december heb ik het niet zo druk en kan lekker kijken waar ik zin in heb.
Ik ben benieuwd welke deken je gaat maken.
Fijn weekend, groetjes Marijke

Jacqueline zei

Hee Mariette,
Heb je blog net pas ontdekt en dat terwijl je er al jaren op hebt zitten! Maar pas het afgelopen jaar heb ik mijn creativiteit weer herontdekt, dus daar heeft het ongetwijfeld mee te maken.
Vorig jaar ben ik begonnen met haken en wil de circusdeken van "Hip en stip" afkrijgen. Ben de eerste banen aan elkaar aan het haken. Dus dat is makkelijk, 1 doel. Wil volgend jaar weer beginnen met kleding naaien voor mezelf. Vroeger veel genaaid, maar nadat de jongens geen zelfgemaakte kleding meer wilden, is het voor mezelf ook blijven liggen. Buiten verstelwerk kwam de naaimachine niet meer op tafel.
Ik ben je blog aan het teruglezen, leuk om inspiratie op te doen!
Groetjes,
Jacqueline

Nina Hobbysite zei

Ik doe overal aan lijstjes. Behalve voor mijn hobby. Pak gewoon waar ik zin in.
Maar een heel net lijstje bijna geen projecten.