maandag 10 februari 2020

Boekenblogje #2


Het is tijd voor m'n eerste echte boekenblogje, in de vorige blogpost heb ik iets geschreven over de soorten boeken die ik graag lees en hoe ik lees. Fysieke boeken dus, voor mij vooralsnog geen e-reader of luisterboeken. Het leuke van een bieb vind ik toch wel dat je ook altijd weer nieuwe schrijvers ontdekt, of tenminste schrijvers die voor mij nieuw zijn. En dit is er zo eentje.....
 Het bovenstaande boek van Kiki van Dijk zag ik staan in een van de boekenkasten. Er stonden ook nog andere titels van dezelfde auteur, maar ik besloot deze mee naar huis te nemen. 
Als je zin hebt in een boek dat vlot wegleest, niet een extreem dikke pil is, maar toch wel een spannend verhaal is, dan is dit een aanrader voor je. Het boek gaat over een vrouw wiens dochter verdwijnt op Bali. Wat mij vooral aanspreekt zijn de beschrijvingen van de omgeving en de sfeer, je waant je echt op een andere plek wanneer je dit boek aan het lezen bent. Andere titels van deze auteur (het is een beetje een mysterie wie er achter het pseudoniem Kiki van Dijk schuilgaat) zijn o.a. Ibiza, Nice en Lech. Ik denk dat ik misschien nog wel eens een boek van deze serie ga lezen......


Dan het boek waarvan ik de cover al in mijn vorige blogje liet zien. Robert Bryndza is voor mij echt een ontdekking, ik wil zeker al zijn thrillers gaan lezen. Dit was het eerste boek dat ik van hem las, maar het is natuurlijk al het vierde deel in een serie over Erika Foster. En aangezien ik graag boeken van series lees is dit echt wat voor mij. Het is mijn favoriete genre en de boeken spelen zich af in London. Daarbij komen de personages door de uitgebreide beschrijving echt tot leven. Ik vond dit een zeer spannend boek, een echte page-turner die je maar moeilijk weg kunt leggen. De manier waarop sociale media in dit boek een rol speelt vond ik heel intrigerend.
Ik ben nu van plan om bij het begin van de serie te beginnen en ze op volgorde te gaan lezen.  

De eerste twee gelezen boeken van 2020 zijn een feit. Er ligt een leuk stapeltje klaar dus ik kan kiezen. Met de voorjaarsvakantie in zicht hoop ik dat ik wat uurtjes vrij kan maken om te lezen........en dan volgt er vanzelf wel weer een nieuw blogje.

3 opmerkingen:

Marguerite zei

Leuk om ideeën op te doen bij anderen.
Ik zit op Facebook bij een groep BoekPerWeek.
Proberen iedere week 1 boek te lezen. Ik ben bij boek 6 loop dus iets achter.
Maar je ziet zoveel boeken dat ik nu al heel wat boeken op een lijstje heb staan.

Gerlily zei

Leuk dat je zo bij anderen kennis maakt met andere schrijvers. Die eerste ken ik niet. Ik heb net mijn vierde Erika Foster gelezen. Lees ze wel op volgorde, omdat er ook een persoonlijk verhaal in zit. Ze zijn echt goed.

Nina Hobbysite zei

Ik lees ook de serie van bryndza. De bovenste heb ik volgens mij ibiza van gelezen. Inderdaad ook heel spannend.